عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۴
حجت الاسلام اويسي:
سخنران بعثه مقام معظم رهبري در حرم حضرت عباس(ع) به بيان ويژگي 5 گروه در تاريخ صدر اسلام پرداخت كه برخي بهشتي و عده اي جهنمي شدند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين اويسي، سخنران بعثه مقام معظم رهبري در مراسم حرم حضرت عباس(ع) كه با حضور زائران ايراني بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار شد، با اشاره به ويژگي هاي 5 گروه از مسلمانان صدر اسلام گفت: دانستن خصوصيات آنها براي امروز و فرداي ما درس بزرگي است.

وي گروه اول را كساني خواند كه بد شروع كرده و بد تمام كردند و افزود: حالت نفاق آنها روشن بود و يك لحظه به خدا ايمان نياوردند، اما مدعي دين داري بودند.

حجت الاسلام والمسلمين اويسي اظهار كرد: گروه ديگر كساني هستند كه خوب شروع كرده و بد تمام كردند؛ نمونه آنها زبير است كه حتي وقتي برخي مي خواهند بعد از پيامبر در اسلام انحراف ايجاد كنند، او به سمت حق و حضرت علي(ع) تمايل دارد، اما در نهايت يكي از كساني بود كه شعله جنگ جمل را روشن كرد.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري با ذكر اينكه فرزند زبير نقش به سزايي در انحراف او داشت، گفت: امام علي(ع) مي فرمايند كه زبير هميشه با ما بود تا وقتي كه فرزندش عبدالله بزرگ شد.

حجت الاسلام والمسلمين اويسي با اشاره به ويژگي گروه سوم افزود: اين گروه بد شروع كرده و خوب تمام كردند؛ آنها اصلا در فضاي اهل بيت(ع) نبودند، اما در نهايت عاقبت به خير شدند.

سخنران بعثه مقام معظم رهبري گفت: نمونه شاخص اين گروه «حرابن رياحي» است كه ابتدا راه را بر امام حسين(ع) بست، اما خود معترف است كه هنگام حركت به سمت كوفه صدايي او را بشارت داد كه به بهشت مي رود و فاصله جهنم تا بهشت را در چند ساعت از يك روز پيمود.

وي در بيان گروه چهارم عنوان كرد: اين گروه خوب شروع كرددند، در مسير دچار تلاطم هايي شدند اما خوب زندگي خود را به پايان رساندند؛ نمونه واضح اين گروه «زهير ابن قين» است كه در جريان حركت امام حسين(ع) از مدينه به مكه، زهير كه با اهل بيت (ع) فاصله گرفته بود، در نهايت به اهل بيت پيوست.

حجت الاسلام والمسلمين اويسي كساني كه خوب شروع كرده و خوب زندگي خود را به پايان رساندند را به عنوان گروه پنجم خواند و افزود: اين گروه سعادتمندترين گروه هستند و در روز عاشورا 5 نفر از شهداي عاشورا، از اصحاب پيامبر(ص) بودند و عاشورايي شدند.

در پايان اين مراسم حاج علي فراهاني، از ذاكرين اهل بيت عصمت و طهارت (ع) به مرثيه سرايي پرداخت و زائران حرم حضرت عباس(ع) به سينه زني پرداختند.
منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین