عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۸۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۱
اولین رمان عاشقانه مهدوی و اثر برگزیده «اولین بخش دانشگاهی دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت» به چاپ دوم می‌رسد.
عقیق:آمنه پازُکی، مؤلف اولین رمان عاشقانه مهدوی با نام «ادموند» در گفت‌وگویی ضمن اشاره به چاپ دوم این کتاب با ویرایش جدید، گفت: با همه فراز و نشیب‌هایی که در چاپ اول برای معرفی این کتاب به مخاطبان وجود داشت و با توجه به برخی بی مهری‌هایی که از سوی تعدادی از  مسئولین ذی‌ربط دیده شد، خوشبختانه با یک جریان خودجوش دانشجویی و مردمی و حمایت خوب برخی اساتید، این کتاب تا حدودی به جامعه و قشر دانشجو معرفی شد که البته جا دارد اینگونه کتاب‌ها بیشتر به جامعه دینی‌مان معرفی شود.

پازُکی با بیان اینکه در این کتاب سعی شده است که به طور خاص به مبحث منجی‌گرایی در ادیان الهی و به خصوص بحث مهدویت با روایتی متفاوت و مطابق با مسائل روز دنیا پرداخته شود، افزود:  غرب از مدت‌ها گذشته در داستان‌نویسی و حتی سینما، نگاه آخرالزمانی و منجی‌گرایی به حوادث دنیا داشته است که می‌بینیم با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبانش روبرو شده است، اما متأسفانه در جامعه ما که داعیه‌داران محبت اهل‌بیت(ع) و زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) هستیم از کارهای هنری و ادبی در زمینه مهدویت حمایت خوبی صورت نمی‌گیرد و بلکه گاهی سد راهی برای چنین فعالیت‌هایی ایجاد می‌شود. بنابراین ما از ابزار هنر و ادب که اثربخش‌ترین ابزارهای انتقال فرهنگ و معرفت هستند به صورت شایسته و بایسته استفاده نکرده‌ایم و باید چاره‌ای در این زمینه اندیشید.

پازُکی درباره بازخورد چاپ اول این رمان در سطح جامعه گفت: شخصیت به تصویر کشیده شده در داستان توانسته است ذهنیت خوبی برای مخاطبان ایجاد کند و این مختص قشر خاصی در جامعه نبوده است و بازخوردهایی که از سوی مخاطبان به دست آمده است نشان می‌دهد که همه اقشار مردم جامعه به خوبی با حوادث و اتفاقات داستان همزاد پنداری کرده و آن را متفاوت و تأثیرگذار دانستند. بسیاری از خوانندگان تصور می‌کردند این شخصیت، یک شخصیت واقعی بوده است که جا دارد اینجا اشاره کنم «ادموند» یک شخصیت تخیلی اما برگرفته از داستان زندگی شخصیت‌های بزرگ و به یادماندنی تاریخ مسیحیت و اسلام است؛ مانند شهید «ادواردو آنیلی»، «مالکوم ایکس» و سایر افرادی که به معنی واقعی آزاده و آزاد اندیش بودند.

وی درباره فعالیت این روزهایش گفت: در حال حاضر مشغول نگارش و طرح اولیه ادامه رمان ادموند هستم که امیدوارم در فاصله ای نه چندان دور به علاقمندان عرضه شود. جلد دوم این کتاب شامل حوادث و اتفاقات زندگی این شخصیت بعد از وارد شدن به ایران خواهد بود.

به گزارش تسنیم، چاپ دوم کتاب «ادموند» با ویرایش جدید در 336 صفحه و قیمت 200 هزار ریال از سوی انتشارات محیی راهی بازار می‌شود. همچنین این کتاب در «اولین بخش دانشگاهی دوازدهمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت»  توانست به عنوان اثر برگزیده جایگاه خود را در محافل ادبی و مذهبی محکم کند.

    ادموند پارکر، جوانی مسیحی از خانواده‌ای بسیار معروف و سرشناس انگلیسی، دکترای رشته حقوق و از دانشجویان نخبه است. رؤیاهای وحشتناکی گاه‌گاه به سراغش می‌آید که معنی آن‌ها را نمی‌فهمد، گاهی اوقات احساس می‌کند عیسی مسیح (ع) در آن خواب‌ها برای نجاتش می‌آید، پس بر آن می‌شود که به جستجوی حقیقت آن‌ها بپردازد، اما کسی نمی‌تواند کمکش کند تا اینکه دست سرنوشت او را به سویی سوق می‌دهد و ادموند در مسیر سختی برای یافتن حقیقت واقع می‌شود.
    در مسیر دشوار رسیدن به حقیقت، دختر جوان مسلمانی سر راهش قرار می‌گیرد که برای او نشانه‌ای می‌شود از جانب خداوند، نشانه‌ای حاکی از عشق عمیق و پیوند قلبی او به اسلام، پس تصمیم به ازدواج با ملیکا و مشرّف شدن به دین اسلام می‌گیرد که همین مسأله سرآغاز بزرگ‌ترین دردسر زندگی‌اش می‌شود. در جریان اتفاقاتی با فشار دست‌های پنهان صهیونیسم مجبور به جدایی از همسرش می‌شود و تا نزدیکی مرگ می‌رود اما معجزه‌ای او را به زندگی برمی‌گرداند و در دلش امید دارد که روزی عشقش را دوباره پیدا می‌کند. بعد از گذشت دو سال فراق و جدایی، موقعیتی فراهم می‌شود که از انگلستان فرار کند و برای یافتن همسرش به ایران بیاید، اما در ایران متوجه می‌شود که باید به عراق سفر کند...
    ادموند، نماد همه انسان‌های آزاده و متدینی است که برای یافتن نور حقیقت و آن یگانه منجی موعود از مسیرهای صعب‌العبور می‌گذرند تا خود را به آن آخرین حجّت خداوند بر روی زمین برسانند و چه‌بسا که در این راه متحمل رنج‌های فراوان شوند، اما عشق سوزان و چشمه جوشان ایمانشان به آن حضرت، آن‌ها را در رسیدن به این هدف نهایی یاری می‌رساند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین