عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۶۳۷
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۶
کارشناس مذهبی:
حجت الاسلام گفت: خانواده ها نقش مهمی در تربیت فرزندان دارند که اگر در این زمینه کوتاهی کنند در آینده دچار مشکلات بسیاری خواهند شد.
عقیق:حجت الاسلام رضا خدادادی در گفتگویی در یزد با تاکید بر ضرورت تربیت دینی فرزندان، اذعان داشت: امام صادق(ع)در این خصوص می فرماید: «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم / مردم را با غير زبان خود [به مذهب خويش] دعوت كنيد».

این کارشناس مذهبی با تاکید براین که والدین می توانند با رعایت آداب اسلامی، این آداب را به فرزندانشان بیاموزند، اذعان داشت: خانواده ها نقش بسیار تاثیرگذاری در تربیت فرزندان خود دارند که اگر در این زمینه کوتاهی کنند در آینده دچار مشکلات بسیاری خواهند شد.

وی ادامه داد: حضرت رسول اکرم (ص) در این خصوص می‌فرمایند: «هر گاه به هم برخوردید، با سلام کردن و دست دادن دیدار کنید و چون جدا شدید، با آمرزش‌خواهی از هم جدا شوید و با یک‌دیگر دست دهید؛ زیرا دست دادن کینه و کدورت را از بین می‌برد». که البته لازم به ذکر است افراد محرم می توانند به همدیگر دست بدهند.

حجت الاسلام خدادادی در پایان بر زدودن کینه و کدورت تاکید کرد و گفت: انسان مومن باید تمام کدورت ها و ناراحتی ها را از دل بیرون کند و اگر از کسی کینه ای به دل دارد و حتی اگر حق هم با اوست و حقیقتاً طرف مقابل در حقش جفا کرده او را مورد عفو و بخشش قرار دهد تا مورد عنایات خداوند و امام زمان(عج) قرار بگیرد.
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین