عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۴۵۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۶
در ابتدای درس خارج فقه آیت‌الله ری‌شهری:
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مومن برای رسیدن به پست و مقام تملق‌گویی نمی‌کند، گفت: بیان حق گرچه تلخ باشد، نزد خداوند محبوب است.
عقیق: آیت‌الله محمد محمدی ری‌شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ابتدای درس خارج فقه خود که در مدرسه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای مکارم‌الاخلاق از خدا درخواست می‌کند «بارالها! به من توفیق بده سخنی غیر از حق نگویم هر چند گفتن آن سخت باشد.»

وی با تأکید بر اینکه حق‌گویی سخت است، اظهار کرد: گفتن حق سنگین اما گواراست و انسان وقتی حق را بیان می‌کند احساس آرامش در او شکل می‌گیرد، اما باطل‌گویی راحت است، اینکه انسان بخواهد حرفی پوچ بزند یا تملق کند راحت است، اما انسان را بیچاره می‌کند و عاقبت آدمی را به خطر می‌اندازد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «هیچ صدقه‌ای بالاتر از گفتن حق نیست». وقتی فردی در یک شرایط خاص، یعنی زمانی که بسیاری برای رسیدن به پست و مقام و یا کسب درآمد بالا به چابلوسی و تملق‌‌‌گویی می‌پردازند، بتواند حق را بگوید، اگرچه تلخ باشد، این صدقه‌ای است که نه تنها نزد خدا بسیار محبوب است، بلکه نشانه حقیقت ایمان نیز است. مومن برای رسیدن به پست و مقام تملق‌گویی نمی‌کند.

آیت‌الله ری‌شهری افزود: مومن حقیقی این سنگینی و سختی را تحمل می‌کند و آن را به باطل ترجیح می‌دهد، گرچه بیان حق به ضرر او و بیان باطل به منفعت او باشد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین