عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۳۸۷
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۳
در جمع طلاب خواهر مطرح شد؛
یک کارشناس مذهبی با بیان این که تفکر درست راهی بسوی تهذیب نفس است، گفت: درست فکر کردن و اندیشه های اخلاقی، نفس انسان را در مقابل گناهان ایمن می کند.
عقیق:حجت الاسلام احمدیان، عصر امروز در کلاس اخلاق هفتگی مدرسه علمیه الزهرا(س) پلدختر، که با حضور طلاب و اساتید این مدرسهبرگزار شد، اظهار داشت: طلاب باید به دور از تعلقات مادی و دنیوی، در جهت کسب معنویات و تهذیب نفس کوشا باشند.

وی با تأکید بر این که طلاب باید با مراقبت از تفکر و نفس خود، مراتب کسب اخلاق و ارزش‌ها را طی نمایند، گفت: موضوع تفکر درست و تهذیب نفس، دو مبحثی است که باید برای حرکت در مسیر کمال و سعادت طی شود.

این کارشناس مذهبی با بیان این که اندیشه، فکر ارزشی و اصولی از مراتب جهاد نفس است و به همین دلیل باید مراقب افکارمان و عقایدمان باشیم، گفت: عامل بودن به اخلاق از مقدمات فکر اخلاقی اسلامی است.

حجت الاسلام احمدیان با بیان این که درست فکر کردن و اندیشه های اخلاقی، نفس انسان را در مقابل گناهان ایمن می کند، گفت: هر روز باید اعمال و رفتار خود را در مقابل فرمایشات خالق هستی، بررسی و محاسبه کنیم؛ چرا که با محاسبه اعمال و رفتار می توان فکر و عمل اسلامی اخلاقی را در زندگی روزمره نهادینه کرد.

وی در پایان با بیان اینکه نفس را باید به ترک محرمات به صورت تدریجی عادت داد، گفت: با عادت تدریجی ترک گناهان، زمینه هدایت انسان به سوی کمال فراهم می شود.
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین