عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۳۷۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۰
معاون فرهنگی آموزش و پرورش مطرح کرد:
معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه معلم قرآن باید دانش‌آموز را با اخلاق قرآنی تربیت کند، گفت: ما حاکمیت فرهنگ و اخلاق قرآنی در مدارس را در دستور کار قرار می‌دهیم.
عقیق:مهدی فیض معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش در آئین تجلیل از برگزیدگان پانزدهمین دوره آزمون قرآن و عترت ارشاد اظهار داشت: امسال این آزمون با محوریت فهم قرآن کریم برگزار شد. مقام معظم رهبری می‌فرماید هر زمانی که هر یک از جوانان ما وقتی با حرف تازه مواجه می‌شوند بتوانند آن حرف را با قرآن تطبیق دهند و تشخیص دهند آیا با قرآن هماهنگ است یا نه، جامعه قرآنی می‌شود. بنابر این اگر می‌خواهیم جامعه‌ای قرآنی داشته باشیم باید به این فرمایش مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانیم.

وی با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش مسئول آموزش عمومی قرآن کریم است،‌افزود: ما تمام تلاش خود را برای داشتن نوجوانان قرآنی و آینده متجلی از کلام خدا می‌کنیم بر همین اساس آموزش‌های مدارس باید در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

معاون فرهنگی پرورشی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه حفظی که از تدبر در قرآن شکل گرفته باشد می‌تواند مثمر ثمر واقع شود،‌ گفت: معلم قرآن باید دانش‌آموز را با اخلاق قرآنی تربیت کند نه اینکه فردی در صدا و حافظه قوی اما نسبت به والدین و ‌آموزه‌های دینی بی‌توجه تحویل جامعه دهد.

وی با بیان اینکه ما در آموزش و پرورش با نسل نوجوان مواجه هستیم، افزود: باید در تربیت افراد دقت کافی را به خرج دهیم در این راستا معلمان نقش بسزایی دارند بر همین اساس ما سعی داریم حاکمیت فرهنگ و اخلاق قرآنی را در دستور کار قرار داده و حفظ و قرائت قرآن همراه با تدبر در کلام وحی را در مدارس متجلی سازیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین