عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰
بی‌گمان در فراهم‌کردن هسته اصلی آن پيكار بزرگ و جهاد مقدس، زنان نيز نقش به‌سزايی دارند و بر پايه بيان برخی روايات، پنجاه زن، از ياران ويژه امام(عج) و همراه ياران خاص در آن قيام جهانی حضور دارند.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین خدامراد سلیمیان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در کتاب «نقش مردم در انقلاب جهانی حضرت مهدی علیه السلام» می‌نویسد:

بی‌گمان در فراهم‌کردن هسته اصلی آن پيكار بزرگ و جهاد مقدس، زنان نيز نقش به‌سزايی دارند و بر پايه بيان برخی روايات، پنجاه زن، از ياران ويژه امام(عج) و همراه ياران خاص در آن قيام جهانی حضور دارند.

 

امام باقر عليه السلام در اين باره فرمودند :«وَ اللَّهِ ثَلَاثُمِائَةٍ وَ بِضْعَةَ عَشَرَ رَجُلًا فِيهِمْ خَمْسُونَ امْرَأَةً يَجْتَمِعُونَ بِمَكَّةَ عَلَي غَيْرِ مِيعَادٍ قَزَعاً كَقَزَعِ الْخَرِيفِ يَتْبَعُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً…؛ به خدا سوگند! 313 مرد كه پنجاه زن نيز در ميان آنهاست، مانند قطعه‏ های ابر در فصل پاييز، در غير موسم حج، در مكه معظمه گرد می آيند.

 

 اين موضوع، دو نكته را روشن مي‏ سازند:

يكم. با وجود پافشاری‌های فراوان آموزه‌هاي وحياني ـ به‌ويژه در دين مقدس اسلام ـ زنان در طول تاريخ، از حقوق خويش محروم بوده و شخصيت آنان تحقير شده است. اما، در دوران آن انقلاب بزرگ و جهانی حضرت مهدی عليه السلام، شخصيت حقيقی خويش را باز مي‌يابند و به عنوان كارگزاران اصلی آن تحوّل عظيم، در جامعه جهانی شركت مي‌كنند. اين موضوع، اهميت ويژه ‏اي دارد كه ارزش واقعی و پايه قدرت و توانمندي نوع زن و ارزشيابي استعدادهاي او را مشخص مي‏ سازد.

دوم. زنان اگر در جهاد و رويارويي مستقيم همراهی نكنند، در ديگر مسئوليت‏ ها و سازندگی ها، می توانند همکاری كنند. همچنيـن، در گــسترش فــرهنگ اسلامي و آموزش معارف الهی می توانند كــارآمد باشند و نقش بــرجسته ‏ای ايفا كنند. در مسائل پشت جبهه و مسائل اجتماعی و تربيتی نيز مي ‏توانند نقش سازنده ‏ای داشته باشند.

اين موضوع، ارجمندی جايگاه زن و رشد و تكامل قابل توجّه او را روشن مي ‏كند. اثر تربيتی اين موضوع مهم، در جامعه منتظر، می تواند خــودآگاهی زنــان و بازشناسی تــوان رشــد و بازيــابي شخصيت آنان باشد.

براي شركت در آن انقلاب جهاني، زنان از هم اكنون بايد با معيارهاي دقيق اسلامي و اخلاقي، شخصيت خود را بسازند و در بعد علم و عمل تكامل يابند و بدانند كه هم اكنون و در آينده، مسئوليت ‏هاي بزرگي بر عهده دارند و در آينده كارهاي مهمي را انجام خواهند داد. پس بايستي از هم اكنون به شناخت دقيق و درست اسلام بپردازند و در تربيت خويش بكوشند، تا پيش از ظهور، در جرگه زنان منتظر قرار گيرند، و پس از آن شايستگي شركت در آن حركت بزرگ و كمك رساندن به داعی حق را داشته باشند.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین