عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲
اعضای این گروهک در خرید و فروش سلاح های شیمیایی و گازهای سمی اعصاب دست داشته اند. منبع و مقصد آنان کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی بوده است.

عقیق:  وزارت دفاع عراق صبح امروز با صدور بیانیه ای رسمی از خنثی کردن طرحی که قرار بود بر اساس آن، زائران حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) با سلاح شیمیایی مورد هدف و حمله قرار گیرند، خبر داد.

در بیانیه وزارت دفاع عراق همچنین آمده:‌ نیروهای امنیتی موفق شدند یک گروهک تروریستی را شناسایی و با بازداشت اعضای آن، این گروهک را متلاشی کنند. این گروهک قصد داشته با استفاده از سلاح شیمیایی و گازهای سمی اعصاب، عملیات هایی را در خاک عراق انجام دهد.

این بیانیه در ادامه می افزاید: بازجویی ها و بررسی های اولیه نشان می دهد که اصلی ترین هدف این گروهک تروریستی، زائران شیعه بودند. آن قصد داشتند اولین عملیات خود را در سالروز شهادت امام هفتم، حضرت موسی کاظم(ع) انجام دهند.

بیانیه وزارت دفاع همچنین می نویسد: اعضای این گروهک در خرید و فروش سلاح های شیمیایی و گازهای سمی اعصاب دست داشته اند. منبع و مقصد آنان کشورهای همسایه و حتی کشورهای اروپایی بوده است.

این بیانیه در پایان آورده:‌ بر اساس این طرح، آنان قصد داشته اند برای اجرای عملیات خود از اسباب بازی هواپیمای کودکان استفاده کنند اما نیروهای امنیتی عراق از حدود سه ماه پیش سرنخ هایی درباره این گروهک بدست آورده بود و در نهایت طی عملیاتی آنان را بازداشت و گروهک را متلاشی کرد.


منبع: شیعه آنلاین

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین