عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۵۰۱۱
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۰
صبح امروز مراسم خاکسپاری دو شهید گمنام در دانشگاه بقیه الله انجام شد. امام جمعه موقت تهران در این مراسم با اشاره به اقتدار امروز جمهوری اسلامی،‌ مسبب آن را فرهنگ فاطمی دانست.
عقیق:صبح امروز مراسم خاکسپاری دو شهید گمنام با عنوان بدرقه «یاس‌های گمنام» در دانشگاه بقیه الله واقع در خیابان ملاصدرا برگزار شد.  تشییع پیکر پاک این شهیدان که با حضور صدها نفر از شهروندان تهرانی همراه بود از ساعت 9 صبح در میدان شیخ بهایی آغاز شد و حدود ساعت 10/30 به محل دفن واقع در ضلع جنوبی بیمارستان بقیه الله رسید. ابتدای مراسم مداح اهل بیت امیر عباسی به روضه خوانی پرداخت و با ترجیع‌بند ای اهل حرم سید و ... به نوحه خود پایان داد.

سپس حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی امام جمعه موقت تهران با حضور روی جایگاه،‌ به ایراد سخن در مورد مناقب شهدا پرداخت. وی با اشاره به آیات 6 تا 8 سوره جمعه «قُلْ یَا أَیُّهَا الَّذِینَ هَادُوا إِنْ زَعَمْتُمْ أَنَّکُمْ أَوْلِیَاءُ لِلَّهِ مِنْ دُونِ النَّاسِ فَتَمَنَّوُا الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ ﴿6﴾ وَلَا یَتَمَنَّوْنَهُ أَبَدًا بِمَا قَدَّمَتْ أَیْدِیهِمْ وَاللَّهُ عَلِیمٌ بِالظَّالِمِینَ ﴿7﴾ قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَى عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِمَا کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ ﴿8﴾ بگو اى کسانى که یهودى شده‏ اید اگر پندارید که شما دوستان خدایید نه مردم دیگر پس اگر راست مى‏ گویید درخواست مرگ کنید (6) و[لى] هرگز آن را به سبب آنچه از پیش به دست ‏خویش کرده‏ اند آرزو نخواهند کرد و خدا به [حال] ستمگران داناست (7) بگو آن مرگى که از آن مى‏ گریزید قطعا به سر وقت‏ شما مى ‏آید آنگاه به سوى داناى نهان و آشکار بازگردانیده خواهید شد و به آنچه [در روى زمین] میکردید آگاهتان خواهد کرد (8)» یهودی‌ها و اسرائیلی‌هایی که امروز عامل مناقشه در فلسطین و خاورمیانه هستند را از مظاهر این آیات عنوان کرد.

وی با اشاره به مسئله نژاد پرستی که از طرف رئیس جمهور آمریکا به صراحت بیان شده است، گفت:«اگر اینها واقعاً برگزیده هستند باید آرزوی مرگ کنند. ولی اینها هرگز علاقه به مرگ ندارند چون پرونده‌شان سنگین است. کسانی که خدمت کردند مشکلی با مرگ ندارند. بنابراین کسانی اولیاءالله هستند که مشکلی با مرگ ندارند.»

صدیقی از حضرت فاطمه (س) به عنوان مصادیق اولیاء الله نام برد. چرا که ایشان در جوانی آرزوی شهادت داشته‌اند و همواره می‌فرمودند: «الهم عجل وفاتی سریعا». امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر شهدا زنده بودند تا امروز مثل ما پیر شده بودند گفت: «آنها شهادت را انتخاب کردند که میرای مرگ است. انسان تا روحش از قفس گناه و بند شهرت رها نشوددر زندان است. آزاد کسی است که خدا را ببیند و موقعیت و قدرت خود را فرصتی برای رسیدن به او قلمداد کند.»

وی با اشاره به شخصیت والای حضرت زهرا (س)، ایشان را شخصی معرفی کرد که با نخ ریسی پوشاک بومی تولید میکردند و همواره دارایی خود را در راه خدا به مصرف می‌رساندند. صدیقی با تاکید بر اینکه این فرهنگ باید هر روز پررنگ‌تر شود، اقتدار امروز جمهوری اسلامی را اقتدار فرهنگی خواند و با اشاره به تولید انواع موشکهای دوربرد و کروز و شهدای هسته ای آنها را از مصادیق این اقتدار دانست. امام جمعه موقت تهران در پایان صحبتهایش اعتراضات امروز مردم آمریکا بر ضد رئیس جمهور این کشور و همچنین شکست تروریستها در سوریه و عراق را به دلیل صدور انقلاب به دنیا عنوان کرد.


منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین