عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۶۳
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
کتاب «مهربان تر از یوسف» نوشته نادر فضلی در بردارنده ۴ داستان کوتاه واقعی، تاریخی و مذهبی برگرفته از سرگذشت پیامبران، صالحان و امت های گذشته و ارتباط آنها با روزگار غیبت امام عصر(عج) است.
عقیق: «مهربان تر از یوسف» شامل چهار داستان کوتاه آمورنده، واقعی، تاریخی و مذهبی است، نویسنده با ذوق ادبی و با توجه به عبرت بودن هر یک از سرگذشت پیامبران، صالحان و امت های گذشته و متون دعایی ماثور، آموزه هایی زیبا را بر قلم نهاده تا بر در خانه یوسف زهرا نهیم و از او بر این روزگاران غیبت و غربت استمداد فرج و ظهورش را نماییم.
در مقدمه کتاب ماجرای در آتش افکندن حضرت ابراهیم توسط نمرود و در ادامه ماجرای حضرت یوسف و موانعی که بر سر راه حضرت یعقوب و حضرت یوسف برای رسیدن به هم بیان شده است. در متن این کتاب فرازهایی از دعای زیبای ندبه به خوبی معنی شده است. در کل این کتاب بسیار زیبا نگارش شده و بیانگر سوز و گداز یکی از عاشقان حضرت بقیةالله (عج) می باشد.
در بخشی از این کتاب می خوانیم: 
«یا صاحب الزمان! داستان یوسف را به بهانه تو گفتیم. شرمنده ایم. می دانیم گناهان ما همان چاه غیبت توست. ... و ما با رو سیاهی و شرمندگی، آمده ایم تا از تو نشانی بگیریم. به ما گفته اند اگر به جستجوی تو برخیزیم نشانی از تو می یابیم. ... ای عزیز مصر وجود! سراسر جهان را تیره روزی فرا گرفته است. نیازمندیم، محتاجیم و در عین حال گناهکار، از ما بگذر و پیمانه جانمان را از محبت پر کن. 
یابن الحسن! برادران یوسف وقتی به نزد او آمدند کالایی-هر چند اندک- آورده بودند، سفارشنامه ای هم از یعقوب داشتند. اما...، ای آقا ! ای کریم! ای سرور! ما درماندگان، دستمان خالی و رویمان سیاه است. آن کالای اندک را هم نداریم. اما... نه، کالایی هر چند نا قابل و کم بها آورده ایم. دلی شکسته داریم و مقدورمان هم سری است که در پایت افکنیم. افسرده ایم و چشم به لطف و احسان تو دوخته ایم. سفارشنامه ای هم داریم. پهلوی شکسته مادر مظلومه ات زهرا را به شفاعت آورده ایم. یا صاحب الزمان! به یقین، تو از یوسف مهربانتری. تو از یوسف بخشنده تری. به فریادمان برس، درمانده ایم. ....»
شایان ذکر است، کتاب «مهربان تر از یوسف» نوشته نادر افضلی توسط انتشارات منیر و با بهای 6500 تومان به چاپ رسیده است.

منبع: شبستان
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین