عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
حجت الاسلام نقويان در هيئت هفتگي مجموعه شهداي انقلاب
از طريق اصلاح رفتارها اثبات حقانيت مكتب خود به خود انجام مي‌شود و نيازي به تلاش و داد و بيداد ندارد.

به گزارش خبرنگار عقيق، حجت الاسلام و المسلمين ناصر نقويان در هيئت هفتگي مجموعه فرهنگي شهداي انقلاب درباره بحث تصحيح رفتار انسان گفت:  براي اثبات حقانيت مسير و مكتب‌مان روش‌هاي متفاوتي وجود دارد، كه يك روش نشان دادن تربيت شدگان و محصولات اين مكتب است، مثلا سلمان و ابوذر تربيت شدگان كتب اسلام هستند. روش ديگر استفاده از استدلال و اثبات اصول  و مباني دين است.

اين استاد دانشگاه در ادامه افزود: اما روش مهم و مؤثرتر ديگر ارائه رفتارهاي تاثير گذار است. شاخ و برگ‌هاي شاد و سالم نشان دهنده ريشه محكم و سالن است. ما مطمئنيم كه ريشه‌هايمان درست ولي روي رفتارهاي‌مان كار نكرده‌ايم و از بس رفتارهاي‌مان نادرست است گاهي به ريشه‌ها شك مي‌كنيم. تصحيح رفتارها 2 يا 3 راه دارد يكي با قدرت و قوت قهريه. استفاده از پليس و حكم قضايي. كه البته اين روش جواب نداده و نمي‌دهد. نتايجش اين را به ما مي‌گويد. چون براي پليس هم بايد پليس گذاشت و براي قاضي هم بايد پليس گذاشت.

نقويان در توضيح صحبت‌هايش گفت: روش ديگر كه بهتر نتيجه مي‌دهد از بين بردن انگيزه‌هاي رفتارهاي ناصحيح است، كه چرا اين آدم دروغ مي‌گويد؟ و به چه دليل به اين رفتار غلط تن مي‌دهد؟ بخش عمده‌اي از جرم‌ها و رفتارهاي نادرست به خاطر درست نبودن انديشه‌ها و زمينه‌هاي ارتكاب به عمل نادرست است. بايد اول انگيزه و زمينه اصلاح شود تا رفتار اصلاح شود. گاهي زمينه‌هاي بي رحمي و گناه را خودمان ايجاد مي‌كنيم. متاسفانه به جاي اين كار، سخنراني مي‌كنيم. بعيد مي‌دانم كه در هيچ كجاي جهان به اندازه مملكت ما سخنراني شود.

 

حجت الاسلام نقويان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به روش هاي اصلاح گفت: از طريق اصلاح رفتارها اثبات حقانيت مكتب خود به خود انجام مي‌شود و نيازي به تلاش و داد و بيداد ندارد. من اين نكته را در خدمت مقام معظم رهبري هم گفتم و ايشان هم ايرادي نگرفتند. گفتم آمريكا و انگليس و همه دشمنان حداكثر كاري كه مي‌كنند اين است كه در اين كشور كود مي‌پاشند. اگر ما خودمان بذر خوبي و نيكو كاشته بوديم گل به بار مي آيد، اما اگر ما خودمان بذر نادرست و ناشايست كاشته بوديم مشكل به بار مي‌آيد.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
0
0
هنور که هنور رفتید با آقای هلالی مصاحبه کنید،جوابهای آقای مومنی رو بیارید،بخش پرسش از ما رو ادامه بدید.
کلا یادتون رفته بله؟بعد از این همه مدت هیچ بهانه ای قبول نیست
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین