عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۱۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۰
استاد حوزه عملیه قم:
استاد حوزه علمیه قم عنوان کرد: شاید وهابیون از دل اهل ‌سنت برخاسته باشند، اما علمای اهل ‌سنت نیز از آنها تبری جسته‌اند و در موضوع‌هایی مانند توسل و زیارت قبور با وهابیون اختلاف نظر دارند.

عقیق: حجت‌الاسلام محسن طبسی، در سمینار «دفاع از حریم ولایت و امامت» و جلسه «اختتامیه دوره وهابیت‌شناسی» که به همت مؤسسه جوادالائمه(ع) مجتمع آموزش عالی فقه(حجتیه) در سالن شهید مطهری این مجتمع برگزار شد، با اشاره به لزوم مقابله هدفمند علیه وهابیت، تأکید کرد: در جریان مقابله با وهابیت، نباید همیشه با ادبیات دفاعی سخن گفت، بلکه باید عقیده‌های انحرافی آنها ‌را مورد هجوم قرار داد و تناقض عقیده آنها با جهان اسلام را روشن کرد.

وی با اشاره به اهمیت کار علامه امینی در تدوین الغدیر گفت: شیوه تدوین این کتاب و اهتمام علامه در جمع‌آوری نسخه‌های مختلف از اهل‌سنت در ولایت امیرالمؤمنین (ع)، می‌تواند الگوی مناسبی برای طلاب باشد که بر اساس منابع وهابیت، دیدگاه‌ آنها را مورد هجوم قرار دهند.

وی در پایان اظهار کرد: در دستیابی به هدف بزرگ برچینی وهابیت از دنیای اسلام، وحدت و تقریب مذاهب و حل اختلافات میان‌مذهبی به ویژه بین شیعیان کمک بزرگی است.

همچنین حجت‌الاسلام رجبی، معاون پژوهش مؤسسه تحقیقاتی دارالاعلام با اشاره به اهمیت ولایت در دین اسلام، اظهار کرد: به یقین، یکی از دغدغه‌های مصلحی همانند پیامبر اعظم(ص)، ادامه راه خویش در اصلاح جامعه بعد از رحلت خود بود. این آینده‌نگری را در همان مجلس دعوت از خویشان و اقربین خود انجام دادند و جایگاه جانشین خود را در میان خویشان خود متذکر شدند که تنها امام علی(ع) اعلام آمادگی کردند.

وی افزود: ماجرای انتخاب ولی در حجة‌الوداع و درخواست قلم و کاغذ در اواخر عمر شریفشان را نیز می‌توان در راستای دغدغه همیشگی نبی مکرم اسلام(ص) در احقاق حق امیرالمؤمنین(ع) دانست.

معاون پژوهش مؤسسه تحقیقاتی دارالاعلام جریان سقیفه را همان جریان برانداز ولایت و مرجعیت دینی اهل‌بیت(ع) عنوان کرد و گفت: این خفقان تا آنجا ادامه پیدا کرد که پس از ضربت خوردن امیرالمؤمنین (ع) در محراب مسجد، گفتند که مگر علی(ع) نماز می‌خواند.

رجبی جریان اهل حدیث در سلفیت و وهابیت کنونی را همان جریان انحرافی سقیفه و خوارج دانست و یادآور شد: این جریان درصدد حذف اهل‌بیت(ع) از آموزه‌های دینی است، بدین منظور که که مرجعیت دینی و علمی این بزرگواران نفی شود.

وی جریانات انحرافی تاریخ اسلام را متمرکز در جریان وهابیت دانست و خاطرنشان کرد: در این برهه حساس از تاریخ، باید به روح بزرگ امام خمینی(ره) درود فرستاد که با انقلاب اسلامی که در ایران ایجاد کرد، موج بزرگی علیه وهابیت به راه انداختند که اکنون نیز بسیار پرشور ادامه دارد.


منبعمرکز خبر مجتمع آموزش عالی فقه جامعة‌المصطفی

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین