عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۴۰۱۰
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۸
حجت‌الاسلام طائب در جمع مبلغان مرکز تخصصی نماز:
رئیس قرارگاه عمار گفت: یکی از آثار نماز برای مردم، زیاد کردن صبر است. باید از تاثیر نماز در احوال مختلف استفاده کنیم و این کار یک مبلغ است که به مردم کمک کند تا اساس کارهایشان را بروی ستون نماز بگذارند.
عقیق:حجت‌الاسلام  مهدی طائب با حضور در جمع اساتید و مبلغان مرکز تخصصی نماز با اشاره به رابطه بین نماز و سیاست گفت: اگر نماز ستون دین است و دین بدون این نماز به هم می ریزد، سیاست که در ذاتیات دین است هم  بدون این ستون به هم می‌ریزد. و حالا این نماز هر چه زیباتر شود و هرچه محکم تر شود آن حکومت هم قوی‌تر می‌شود.

وی اظهار داشت: در یک ساختمان ستون که زده شد فروعات بر آن بار می‌شود. در حکومت هم هر چه بخواهی که موفق باشی بار آن می‌آید روی نماز.

رئیس قرار گاه عمار با برشمردن وظایف حکومت برای مردم عنوان کرد: نمازهای مختلف وارده از اهل بیت(ع) را که می‌بینیم با وظایف حکومت متناسب و با رابطه است ازجمله برای رفع بیماری، برای باران، برای برکت و توسعه رزق و برای حل اختلاف و... نمازمستحب داریم و این کار ما مبلغان است که این‌ها را هم به مردم بگوییم.

وی ادامه داد: نماز یک توان از درون به بیرون دارد که ذات خودش است و یک توان از بیرون بر نماز بار می‌شود تا بهره‌وری این ستون بالاتر برود. قسمت اول اثرش، کار ذات نماز است و قسمت دوم کار نمازگزار.

طائب تصریح کرد: ما در حکومت خودمان دیدیم که وقتی کار دست مصلی است کار خوب جلو می‌رود. من یادم هست در جنگ در قرارگاه جلسه بود برای علمیات اما همین که صدای اذان بلند می‌شد آقای خامنه‌ای بلند می‌شدند و در مقابل اعتراض به ترک جلسه، ایشان جواب دادند برای جلسه وقت هست.

وی با اشاره به آیه «اسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلاَةِ» گفت: یک ویژگی که ما در حکومت لازم داریم صبر مردم در برابر شداید است؛ یکی از آثار نماز برای مردم زیاد کردن صبر است. باید از تاثیر نماز در احوال مختلف استفاده کنیم و این کار یک مبلغ است که به مردم کمک کند که مردم سر پل‌ها کارهایشان را بروی ستون نماز بگذارند.

رئیس قرارگاه عمار ابراز داشت: همه دنیا دنبال این هستند که مردم را یک جا جمع کنند تا حرفشان را به مردم بزنند و کلی هم برای این حاضرند هزینه کنند و خدا یک جماعت رایگان برای ما درست کرده است؛ این جماعت‌های هر روزه یک فرصت مناسب برای حکومت است.

طائب با اشاره به دعای حضرت ابراهیم برای برکت سرزمین مکه که در سوره ابراهیم به آن اشاره شده است توضیح داد: نماز به خودی خود اثر دارد و گاهی می‌بینی که وهابی‌ها هم از این اثرذاتی نماز استفاده می‌کنند ولی برکت در نمازی است که با ولایت باشد می‌بینید مثلاً ثروت عربستان خرج داعشی می‌شود که دارد بلای خودش می‌شود.

وی یادآور شد: در مورد نماز داریم «إِنَّ الصَّلاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنکَرِ» حال اگر می‌بینیم این خصوصیت بروز پیدا نمی‌کند مثلا در مورد بعضی مسئولان باید گفت نمازش درست نبوده است. نمی‌شود این ستون دین را مثل چوب کبریت بسازیم و بخواهیم بار زیادی بر آن بار کنیم.

رئیس قرار گاه عمار با بیان این که مردم ما ثابت کرده‌اند که پای ولایت ایستاده‌اند، خاطرنشان کرد: افتخار ما این است که امام خمینی(ره) به مرگ طبیعی از دنیا رفته است و شهید نشد. اگر شهید شده بود برای خود امام افتخار بود ولی ما زیر سؤال بودیم که شما کجا بودید که  دست دشمن به امام شما رسید. در حال حاضر رهبری چند سال است در مقابل دشمن سینه سپر کرده و محکم حرفش را می‌زند دشمن نتوانسته دستش به این برسد چون همه ایستاده‌اند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین