عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۸
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مجوز بیمه برای 12 هزار نفر دریافت شده است که از این تعداد 2 هزار نفر تا پایان اسفندماه بیمه می‌شوند.
عقیق:حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی ظهر دیروز در هم‌اندیشی مدیران مؤسسات قرآنی که در تالار شهیدآوینی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه ویژه شهر قم را برای فعالیت‌های قرآنی باید در نظر گرفت و انتظار داریم محصول فکر و اندیشه شما را در سراسر کشور نشر دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تا یکسال گذشته مسؤولیت مؤسساتی که برای آنها مجوز صادر می‌کردیم را بر عهده داشتیم و از آنها حمایت می‌کردیم و تا زمان تشکیل هیأت عالی رسیدگی به مؤسسات قرآنی این امر ادامه داشت.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد:‌ از زمان تشکیل این هیأت صدور مجوز، تعیین صلاحیت‌ها و حمایت‌ها بر عهده این هیأت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته اعتباری حاصل نشد تا از محل اعتبار به مؤسسات کمک کنیم، گفت: اعتبار ذیل شورای توسعه فرهنگ قرآنی 200 میلیارد تومان بوده که در سال 94 و سال جاری تاکنون جذب نشده است.

حشمتی با اشاره به کمک به مؤسسات قرآنی گفت:‌ در برنامه‌ها سعی می‌شود به مؤسسات کمک شود، از مجموع اعتباراتی که ارشاد دریافت می‌کند حدود دو میلیارد تومان به مؤسسات اختصاص می‌دهیم و سرانه کمی به مؤسسات می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد:‌ مبلغ کل اعتبار 9 میلیارد تومان است و از مبلغ دریافت شده 4.5 میلیارد تومان در نمایشگاه‌های قرآن کشور هزینه می‌کنیم.

حشمتی با اشاره به مسئله بیمه گفت: این تصور وجود داشت که اگر مؤسسات و فعالان قرآنی‌ صندوق جداگانه داشته باشند، بهتر بیمه انجام می‌شود، این امر سبب شد که از صندوق اصلی بی‌نصیب ماندیم.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مجوز بیمه برای 12 هزار نفر دریافت شده است که از این تعداد دو هزار نفر تا پایان اسفندماه بیمه می‌شوند.

وی ادامه داد: موافق هستیم مؤسسات قوی برای مؤسسات کوچک‌تر معین شوند و برنامه‌ای برای ارتقای مؤسسات در دستور کار وجود دارد که مهم‌ترین آنها آموزش است.

حشمتی یادآور شد: در حوزه قرآنی تولید بسیار کم است و انتظار از مؤسسات قم تولید فکر است. اگر فکر تولید شود، انتقال آن می‌تواند بر عهده ما باشد.

وی با بیان اینکه از نظر محتوا برای نوجوانان و جوانان فقیر هستیم، گفت: بسیاری افراد منتظر تولیدات قم هستند تا تولید به محصول هنری تبدیل شود، ما رابط خوبی بین جامعه فکری، دینی و هنرمندان هستیم، ولی واسطه‌هایی لازم است تا کار را آسان کند.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین