عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۴۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
عضو کمیسیون شوراهای مجلس:
شهاب‌الدین بی‌مقدار، با اشاره به آیه ۸ سوره مبارکه تکاثر؛ «ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ» گفت: وقتی مردم قدر نعمت‌هایشان را بدانند و از آنها برای سودرسانی به دیگران بهره بگیرند، اقتصاد مملکت ما طی ۵ سال درست می‌شود و بیکاری هم نخواهیم داشت.
عقیق:شهاب‌الدین بی‌مقدار، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با بیان اینکه قرآن کتابی جامع و راهگشاست، اظهار کرد: باید مفاهمیم قرآن از طریق رسانه‌ها، مراکز و مؤسسات مختلف برای مردم تبیین شود.
وی با اشاره به آیه ۸ سوره تکاثر؛ «ثُمَّ لَتُسْأَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ النَّعِيمِ » گفت: در این آیه ذکر شده که «سپس در همان روز است كه از نعمت [روى زمين] پرسيده خواهيد شد»؛ در رابطه با این آیه چقدر تبلیغ و کار شده و به مردم گفته شده که در برابر نعمت‌هایی که خداوند در اختیارشان قرار داده مسئول هستند و باید پاسخگو باشند؟
بی‌مقدار افزود: بیان و تکرار چنین مفاهیمی در جامعه باعث می‌شود که مردم قدر نعمت‌هایی که دارند را بدانند و برای این کار نیاز به تبلیغ و تبیین مفاهیم قرآن داریم؛ در یکی از مجالس از روحانی جلسه خواستم آیه ۸ سوره تکاثر را محور سخنان خود قرار دهد؛ ایشان هم صحبت کردند و شاهد بودیم سخنانشان در آن منطقه برای مدتی تأثیر داشت و مردم در رابطه با منابعی که در اختیارشان بود دقت داشتند.
وی همچنین اظهار کرد: وقتی مردم قدر نعمت‌هایشان را بدانند و از آنها برای سودرسانی به دیگران بهره بگیرند، اقتصاد مملکت ما طی ۵ سال درست می‌شود و بیکاری هم نخواهیم داشت.
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی ادامه داد: هنوز مفهوم درستی از انفاق برای مردم تبیین نشده در حالی‌که انفاق باید در جامعه جدی گرفته شود؛ در انفاق که حتما نباید مباحث مالی مطرح باشد؛ همین که بتوانیم فکری را در اختیار دیگران قرار دهیم تا کاری از پیش ببرند نیز انفاق است؛ مهر و محبت که در قرآن تأکید شده و داشتن خلق عظیم نسبت به دیگران هم انفاق است که باید می‌شود جامعه به سمت صحیحی حرکت کند.
وی در مورد وظیفه‌ای که مراکز، مؤسسات و پایگاه‌های فرهنگی در این زمینه دارند، گفت: باید مؤسسات و سازمان‌های فرهنگی، روحانیون و ائمه جمعه در این زمینه به ایفای نقش بپردازند؛ البته خواندن و حفظ کردن قرآن هم لازم است اما تبیین مفاهیم قرآن امری ضروری است.
بی‌مقدار اظهار کرد: مسابقات زیادی برای روخوانی و حفظ برگزار می‌شود اما به مفاهیم و تفسیر قرآن کمتر پرداخته می‌شود؛ در حالی‌که ما تفاسیر زیادی داریم که می‌توانیم آنها را بیشتر به مردم ارائه کنیم.
وی با بیان اینکه باید الگوهای قرآنی در عرصه سیاسی نیز رعایت شود، گفت: درست است که بنده سیاسی و نماینده مجلس هستم اما باید همه عملکرد و رفتارم الهام‌گرفته از قرآن باشد.
منتخب مردم تبریز در مجلس با انتقاد از برخی بدرفتاری‌ها و بدخلقی‌ها در عرصه سیاسی گفت: آنهایی که اعتقاد راسخ به قرآن و نهج‌البلاغه دارند و مخصوصاً کسانی که با امام خمینی(ره) بزرگ شده‌اند و همراه با انقلاب بوده‌اند کمتر تهمت و افترا می‌زنند؛ کسانی که از ابتدا با انقلاب همراه بوده‌اند کمتر دیدم تهمت بزنند و هیاهوی بی‌خودی راه بیندازند.
بی‌مقدار اظهار کرد: بنده در مجلس اول و دوم که بودم اساتیدی که در مجلس بودند راه رفتنشان هم برای ما الگو بود؛ یکی از این افراد مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی بود. با اینکه من در آن دوران ۲۶ سال سن داشتم اما هیچگاه نتوانستم در سلام دادن از ایشان سبقت بگیرم؛ شهید رجایی زمانی که به عنوان رئیس‌جمهور در مجلس حاضر می‌شد پیش پای همه می‌ایستاد و برایش فرقی نداشت نماینده کدام استان و شهرستان است؛ اینها همان آموزه‌ها و ارزش‌هایی منبعث از قرآن کریم است.

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین