عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۲۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۷
استاد دانشگاه عنوان کرد:
استاد دانشگاه با اشاره به راه هاي محشورشدن با انبياء، صديقين، شهدا و صالحين گفت: يكي از مهمترين راه ها، خدمت به مردم و رفع دغدغه و غم و غصه از آنان است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين سيدحسن پورموسوي، استاد دانشگاه در مراسم عزاداري در سرداب علقمي حرم مطهر حضرت عباس(ع) در سخناني با بيان اينكه حضرت عباس(ع) از مصاديق بارز و اتم خدمت به مردم بود گفت: بهشت درجاتي دارد و والاترين درجه همنشيني با انبياء و ائمه است.

وي با بيان اينكه بايد تلاش ما در جهت اين باشد كه به مراتبي از بهشت برسيم كه ائمه(ع) و پيامبر حضور دارند بيان داشت: اگر كسي مطيع خدا و رسول باشد در اين صورت به تصريح آيات قرآن با نبيين، صديقين، شهداء و صالحين همنشين خواهد شد كه حضرت عباس مصداق بارز اين مسئله است.

پورموسوي اظهار داشت: راه محشور شدن با اين افراد داشتن چندين خصلت است از جمله اينكه كسي كه سفر فرد ناتوان و فقيري به حج را فراهم كند كه امروز با توجه به بسته بودن راه حج مصداق آن سفر كربلاست زيرا بسياري از افراد هستند كه بارها به حج و كربلا مشرف شده اند و مي توانند يك نوبت را هم به افرادي بدهند كه توان رفتن ندارند.

اين استاد دانشگاه عنوان كرد: كسي كه غم و غصه از دل غم زده اي بردارد هم مشمول اين جايگاه است زيرا اسلام فقط محدود به نماز و روزه و ... نيست.

وي اظهار داشت: در روايتي هدف از خلقت دو چيز بيان شده است يكي خدمت به خلق و ديگري بندگي و عبادت خداوند از اين رو خدمت به خلق جايگاه والايي در معارف اسلامي دارد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین