عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۲۷۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶
حجت‌الاسلام محمدی:
رئیس سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد جنبی در سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: برگزاری برنامه‌‌های جنبی نباید مسابقات بین‌المللی قرآن را که پرچم قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران است تضعیف کند و سایر برنامه های قرآنی باید تقویت کننده این پرچم باشند.
عقیق:به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه حجت الاسلام و المسلمین محمدی پیش از ظهر دیروز در سی و دومین نشست ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی کشور با تاکید برضرورت همکاری و همسویی 70 دستگاه و تشکل فعال قرآنی در سطح کشور تصریح کرد: رصد هوشمندانه و عالمانه عملکرد این دستگاهها و اجرای دقیق مصوبات ستاد عالی مسابقات قرآنی می تواند اهداف عالی قرآنی نظام را محقق و چشم اندازی روشن ترسیم کند.

نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد جنبی در حاشیه سی‌وچهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن گفت: برگزاری برنامه‌های جنبی نباید مسابقات بین‌المللی قرآن را که پرچم قرآنی نظام جمهوری اسلامی ایران است تضعیف کند و سایر برنامه‌های قرآنی باید تقویت کننده این پرچم باشند.

رئیس سازمان اوقاف با تأکید بر ضرورت پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت‌های قرآنی تصریح کرد: جامعه قرآنی و تشکل‌های فعال در این عرصه باید در برگزاری مسابقات قرآنی هماهنگی و همسویی لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به تدوین اسناد بالا دستی برای فعالیت‌های قرآنی کشور گفت: تهیه اسناد بالا دستی برای فعالیت های قرآنی یک ضرورت اما تنها 10 درصد کار را شامل می شود و 90 درصد باقیمانده به حُسن انجام و اجرای کار و نقش ستاد عالی و مدیران قرآنی در نظارت بر فرآیند و اجرای آن بر می‌گردد.

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف با بیان اینکه دو انتخابات مهم ریاست جمهوری و شوراها را در پیش رو داریم به نقش جامعه قرآنی در این عرصه اشاره کرد و افزود: رویکرد و حرکت جامعه قرآنی در این عرصه باید پرهیز ازگرایش به جریان‌های سیاسی و احزاب و توجه به منویات و فرمایشات امام راحل و مقام معظم رهبری و تبیین درست این منویات باشد.

رئیس ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآن یکی از برنامه‌های مهم قرآنی کشور را برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در اردیبهشت‌ماه سال آینده دانست و افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران است و سازمان اوقاف تنها، متولی برگزاری این مسابقات است؛ لذا از همه دستگاه‌ها و نهادهای قرآنی و افراد دلسوز و علاقه‌مند دعوت می‌کنیم در برگزاری باشکوه‌تر این مسابقات مشارکت کنند.

رئیس سازمان اوقاف نظارت بر فعالیت دستگاه‌ها و تشکل‌های قرآنی را یکی از وظایف ستاد عالی هماهنگی مسابقات قرآنی برشمرد و افزود: ستاد عالی همچون دیده‌بان فعالیت‌های قرآنی کشور باید فعالیت‌ها را رصد کرده و آنها را با افق ترسیمی مقام معظم رهبری هماهنگ کند.

محمدی حافظان، قاریان و داوران و استادان قرآنی را سرمایه پایان ناپذیر قرآنی کشور دانست و بر حفظ و مراقبت از این سرمایه تاکید کرد.

براساس این گزارش، ارائه گزارش نهایی مرحله اول طرح ساماندهی و ارزیابی داوران مسابقات قرآن و تدوین و تنظیم تقویم قرآنی سال 96 دستگاه‌ها از جمله مصوبات این نشست بود که مقرر شد در جلسه آتی ارائه شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین