عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۶:۲۲
حجت الاسلام پورموسوي تبيين كرد:
استاد حوزه علميه با بيان اينكه تربيت نشدن نفس خسارتي بزرگ براي انسان است با اشاره به آموزه هاي ديني به ارايه چند راهكار براي تربيت نفس پرداخت و گفت: يكي از مهمترين راه ها بالابردن نيات و خواسته هاي معنوي است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمين پورموسوي در جمع زوار اباعبدالله الحسين(ع) با اشاره به روايتي از آن امام گفت: حضرت حسين بن علي (ع) فرموده اند كه مردم بنده دنيا هستند و دين لقلقه زبان آنان است.

وي افزود: همين كه انسان ها به گرفتاري ها و امتحانات مختلف مبتلا مي شوند دينداران واقعي مشخص مي شوند كه تعداد آنان زياد نيست.

پورموسوي تصريح كرد: نفس انسان اگر درست تربيت نشود عاملي براي خسارت دنيا و آخرت است و يكي از اهداف زيارت حرم ائمه هم مسئله تربيت و رام كردن نفس است.

وي با ارايه راه كارهايي براي كنترل نفس بيان داشت: بايد نيت و خواسته هاي معنوي خود را بالا ببريم و همنشيني با امام حسين در قيامت را بخواهيم و خود را به دعاهاي كوچك دنيوي محدود نكينم.

وي افزود: اگر نيات را وسعت دهيم در اين صورت با توسعه نيت خود را در ثواب انبياء و اولياء الهي شريك كرده ايم.

پورموسوي با بيان اينكه راهكار ديگر اين است كه در اعمال، بهترين عمل را انجام دهيم اضافه كرد: همان طور كه در امور دنيوي بهترين امور را در نظر مي گيريم بايد در خواندن نماز و عبادات بهترين عمل را داشته باشيم.

وي در بخش پاياني سخنانش با تاكيد بر اينكه با دين نبايد شوخي كرد و احكام آن را به شوخي گرفت، تاكيد كرد: حجاب جزء ضروريات دين است و نمي توان آن را منكر شد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین