عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۳۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
نماینده ولی‌فقیه در امورحج و زیارت در جمع خبرنگاران؛
قاضی عسکر گفت: جلسات متعدد در رابطه با مذاکرات ما با عربستان در داخل انجام شده است و در این جلسات موضوع امنیت زائرین، امکانات زائرین ایرانی و همچنین بحث مهم پیگیری حقوقی، غرامت و دیه زائران ما در مسجد الحرام و منا مطرح شده است.
عقیق:حجت الاسلام و النسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در حاشیه مراسم همایش قبل از سفر عتبات عالیات زائران دانشگاهی استان تهران که در دانشکده ادبیات دانشگاه تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری شبستان مبنی بر اینکه شرایط ایرن برای مذاکرت 5اسفندماه در کشور عربستان چگونه خواهد بود گفت: در حال حاضر نمی‌توان شرط خاصی را قائل شد چون موضوع مذاکرات است و باید دید در مذاکرات بین دو طرف چه شرایطی ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: باید دید در این مذاکرات چه اتفاقاتی رخ می‌دهد و چه صحبت‌هایی رد و بدل می‌شود، اما با این وجود حرف‌های زیادی خواهیم داشت که در این مذاکرات مطرح می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شبستان مبنی بر آمادگی تیم مذاکره کننده ایرانی و شرایط آنها اظهار داشت: جلسات متعدد در داخل انجام داده‌ایم در این جلسات موضوع امنیت زائرین، امکانات زائرین ایرانی و همچنین بحث مهم پیگیری حقوقی، غرامت و دیه زائران ما در مسجد الحرام و منا مطرح شده است.

قاضی عسکر در رابطه با امور اجرایی حج نیز تصریح کرد: ما برنامه‌های اجرایی زیادی داریم زیرا مدتی است که امور حج و زیارت ما تعطیل بوده است، در حال حاضر در حوزه مسکن، تغذیه، تدارکات کارهای زیادی باید انجام شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر اینکه چنانچه در مذاکرات توافق لازم حاصل شود اعزام زائران ایرانی از چه تاریخی خواهد بود خاطرنشان کرد: اگر در تاریخ 5اسفند توافق حاصل شود بلافاصله برنامه‌های ایران برای سفر حج آغاز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت در پاسخ به این سوال که با وجود آنکه عربستان دعوت کننده این مذاکره بوده است شرایط برای ما چگونه خواهد بود، اظهار کرد: دعوت از سوی عربستان طبیعی است و این یک دعوت ویژه نیست، به این معنا که عربستان به طور همیشگی در این ایام برای همه کشورها دعوت‌نامه می‌فرستند و در اصل برای ایران دعوت‌نامه خاصی ارائه نشده است.

قاضی عسکر ادامه داد: امیدواریم شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که راه برای زیارت مردم باز شود.

وی در رابطه با ارز دولتی نیز گفت: در گذشته ارز مبادله‌ای پرداخت می‌شد که در این شرایط قیمت پایین‌تر بود اما متاسفانه در شرایط فعلی ارز با مبلغ4000هزار تومان باید خریداری شود و با وجود نوسانات موجود این شرایط برای زائران خوب نیست، شرایط در حال حاضر برای ارائه ارز با قیمت 3200 و پایین‌تر ممکن نیست.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین