عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶
عضو هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی عنوان کرد؛
فراخوان دومین جایزه دعبل کتاب سال عاشورا را اواخر دی ماه اعلام خواهیم کرد و ناشران و پدیدآوردگان می توانند آثار خود را تا اتمام اردیبهشت سال 96 ارسال کنند.
عقیق:محسن حسام مظاهری عضو هیئت علمی بنیاد دعبل خزاعی در گفتگویی در خصوص فراخوان دومین برگزاری جایزه دعبل کتاب سال عاشورا گفت: جایزه کتاب سال عاشورا با بحث انتخاب برترین کتاب های تخصصی در حوزه عاشورا، امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) است که هر دو سال یکبار با بررسی آثار مکتوب منتشر شده در ایران می پردازد.

وی در ادامه با بیان اینکه جایزه دعبل کتاب سال عاشورا کار خود را از سال 1390 آغاز کرد، فراخوان برگزاری دومین جایزه دعبل کتاب سال عاشورا را داد و اظهار داشت: سری اول این جایزه، کار خود را از سال 90 آغاز کرد و مخاطبان می توانند برای شرکت در دومین برگزاری جایزه دعبل کتاب سال عاشورا آثار خود را تا پایان اردیبهشت ماه سال 96 به سایت بنیاد دعبل خزاعی ارسال کنند.

مدیر نشر «خیمه» پیرامون زمان بندی فراخوان و ارسال آثار مخاطبان بیان کرد: فراخوان دومین جایزه دعبل کتاب سال عاشورا را اواخر دی ماه اعلام خواهیم کرد و ناشران و پدیدآوردگان می توانند آثار خود را تا اتمام اردیبهشت سال 96 ارسال کنند. همچنین در سال جاری با بررسی آثار فرهنگی ،تاریخی، ادبی، هنری، ترجمه و کودک و نوجوان اختتامیه و اعلام اسامی کاندید‌ا انشاالله در نیمه اول شهریور ماه سال آینده برگزار می‌شود.

حسام مظاهری درخصوص بخش‌های مختلف جایزه دعبل کتاب سال عاشورا عنوان کرد: رقابت این جایزه در گروه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، ادبی، هنری، ترجمه و کودک و نوجوان، در بیست رشتهء مقتل تالیفی، ادبیات داستانی، شعر، نوحه، نمایشنامه، خوشنویسی، عکس ،نوحه و ... برپا شده و سری دوم جایزه کتاب سال عاشورا، با اضافه شدن دو رشته مقتل تالیفی و آثار تصحیحی در دستور کار قرار می گیرد.

وی پیرامون بخش داوری‌ و معیار‌های انتخاب آثار توضیح داد: هر کدام از بیست رشته با داوران تخصصی خودشان و مجموعه معیار‌های محتوایی و فیزیکی ارزیابی می‌کنند. فرم‌های داوری براساس ستاد شورای سیاست‌گذاری بررسی شده و امسال با دقت بیشتر از دوره اول به امتیاز بندی کتاب‌ها می‌پردازیم.

نویسنده کتاب«فرهنگ سوگ شیعی» با بیان نقاط ضعف و قوت دومین جایزه کتاب سال عاشورا تاکید کرد: درواقع سری اول جایزه کتاب سال عاشورا با کمی نقض در بخش اطلاع رسانی مواجه شد، که انشا‌الله در دومین برگزاری این جایزه، شفاف سازی بیشتری در بخش روند داوری  و معرفی اسامی انجام می‌شود.

حسام مظاهری در پایان با توجه به پیش بینی استقبال ارسال آثار مخاطبان خاطرنشان کرد: با توجه بررسی های انجام شده ، تا به امروز بخش هایی که فقر آثار داشتیم برطرف شده و از حیث استقبال ارسال آثار با روند خوبی مواجه شدیم.

منبع:باشگاه خبرنگاران



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین