عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۷۱۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۹
رئیس شورای حوزه علمیه لرستان:
نماینده ولی فقیه در استان لرستان بابیان اینکه قرآن و عترت وسیله نجات از گمراهی و ضلالت است، گفت: وجود گروه‌های تکفیری و داعش به علت جدا کردن قرآن و عترت است، گروه تکفیری داعش تنها به‌ظاهر قرآن تمسک کرده، اما از روح قرآن فاصله گرفته‌اند.
عقیق: حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی، امروز درآیین افتتاحیه هفته قرآن و عترت در دفتر امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه هفته قرآن و عترت فرصتی مغتنم برای نهادینه کردن دستورات قرآنی در جامعه است، گفت: با تمسک به قرآن می توان سعادت دنیوی و اخروی را برای خود رقم زنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه قرآن نور مطلق است و در همه ابعاد مختلف زندگی برای انسان دستورات ویژه و نورانی دارد، تصریح کرد: مهمترین راه مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان جهان اسلام، تمسک به آیات و روایات قرآنی است.

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز باید با نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه سبک زندگی اسلامی ایرانی را تبلیغ و نهادینه کرد، خاطر نشان ساخت: اصلاح فرهنگ زندگی در ابعاد مختلف با تمسک به قرآن محقق می شود و برای ترویج این سبک باید برنامه های قرآنی بصورت منسجم و هدفمند صورت گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی تصریح کرد: اسلام بر پاک بودن، ایمان، اخلاص و تفکیک‌ناپذیری قرآن و عترت تأکید دارد، به‌طوری‌که پیامبر(ص) از روز نخست قرآن را در کنار عترت قرار می‌دهد.

وی با بیان این که حدیث ثقلین بالاترین و مهم‌ترین سفارش پیامبر(ص) بوده که تمسک قرآن و عترت است، تصریح کرد: قرآن بدون عترت کاغذ و مرکبی بیش نیست و عترت بدون قرآن نمی‌تواند مایه حیات باشد، چراکه عترت هدایت را از قرآن می‌گیرد و مفسر و مبین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان بابیان اینکه قرآن و عترت وسیله نجات از گمراهی و ضلالت است، گفت: وجود گروه‌های تکفیری و داعش به علت جدا کردن قرآن و عترت است، گروه تکفیری داعش تنها به‌ظاهر قرآن تمسک کرده اما از روح قرآن فاصله گرفته‌اند.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین