عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۴۶۸
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
آشنايي با اماكن غيرمستند در عتبات/1
زائران عتبات عاليات در سفرهاي زيارتي خود علاوه بر حرم هاي مطهر ائمه(ع) كه ترديدي در وجود بارگاه مطهر ايشان نيست از اماكني بازديد و يا زيارت مي كنند كه بعضا مستندي براي صحت آن وجود ندارد.
عقیق:يكي از اين اماكن مشهور و معروف به مقام امام زمان (عج) است كه مستندي بر اينكه امام زمان در اين مكان حضور يافته باشند و نماز بخوانند وجود ندارد.

اين مكان به عنوان يك مسجد و به اعتبار مسجديت آن مورد احترام و تكريم است اما اينكه به عنوان مقام امام زمان نامبرده شود مستندي در احاديث و روايات و تاريخ شيعه نداريم.

كارشناسان ديني به زوار كربلا و عاشقان امام حسين (ع) توصيه مي كنند صرفا در اين مكان مقدس با عنوان مسجد حضور يابند و از آنجا كه نماز امام زمان را مي توان در هر كجايي به نيت آن امام خواند در اين مسجد نيز به همان شكل قابل اجراست.

در داخل اين مسجد ضريحي قرار دارد كه محراب نماز حضرت حجت را نشان مي دهد كه اين مسئله مستند نيست؛ از اين مكان با عناوين مقام الامام المهدي ، مقام امام زمان ، مقام حضرت حجت و مقام امام عصر (عج) نيز ياد مي شود.

مقام صاحب الزمان(مسجد) در انتهاي خيابان سدره المنتهي و در كنار رود يا نهر حسينيه قرار گرفته است خيابان سدره تقريبا در سمت شمال حرم امام حسين (ع) است و باب السدره حرم مطهر اباعبدالله الحسين رو به اين خيابان باز مي شود.

اعتقاد باطل ديگري كه برخي بر آن باور دارند اين است كه اب جاري در نهر كنار اين مسجد خاصيت شفادهندگي دارد كه اين مسئله نيز قابل استناد نيست.







ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین