عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۴۱۹
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵

عقیق: شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور بیانیه ای را  درخصوص حماسه 9 دی منتشر کرد:

يُريدُونَ لِيُطفِئوُا نُورَاللهِ بِأفواهِهِم وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوكَرِهَ الكافِرُونَ (سوره صف آيه 8)

همانگونه که درابتدای انقلاب ، محرم به کمک این مردم آمد و امام خمینی(ره)فرمود خون بر شمشیر پیروز است، در قضایای 9دی هم، عاشورا به کمک ملت آمدوحماسه بزرگ وماندگاری‌راخلق کرد. مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)

 در تاریخ شکوهمند انقلاب اسلامی ملت ایران روزها و لحظه‌های حماسی بسیاری را به یاد دارند. روزهایی که بیان و یادآوری آن همواره باعث غرور و عزت مسلمانان و عاشقان اسلام و انقلاب و خفت و سرشکستگی دشمنان بخصوص ایادی استکبار جهانی و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل جنایتکار بوده است. حماسه 9 دی بدون شک یکی از به یادماندنی‌ترین صفحات تاریخ انقلاب اسلامی ایران بود. حماسه‌ای که چشم فتنه را کور کرد و فتنه‌گران و آشوب‌گران داخلی و خارجی را مات و رسوا نمود.                                                                    

نگاهی گذرا به حوادث و شرایط بعد از انتخابات باشکوه ریاست جمهوری سال 88 و آشوب ها و اقدامات قبیح فتنه‌گران در روز عاشورای حسینی به خوبی رمز ماندگاری این حماسه بزرگ را نمایان می‌سازد. آنچه روز 9 دی را به یوم الله جاویدان تبدیل نمود همانا روح حاکم بر این روز بزرگ و الهی بود. توهین به امام حسین(عليه السلام) و حمله به دسته‌جات عزاداری سیدالشهداء(عليه السلام) در روز عاشورا مردم بصیر و ولایت‌مدار ایران اسلامی را خشمگین و غیرت دینی و ایمانی آنها را برانگیخته بود. حضور دسته‌جات عزاداری  با پرچمهای عزا در راهپیمایی این روز حماسی گویای محتوای الهی این روز بزرگ است.                                                                                                                                                                    

  بدون شک رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری و بصیرت و دشمن‌شناسی مردم انقلابی ایران اسلامی نقش بسزایی در خلق این حماسه دشمن‌شکن داشت. 9دی به دشمنان خارجی و فتنه‌گران کوردل داخلی یک بار دیگر یادآوری کرد که دین و ولایت‌مداری و عشق به اهل بیت عصمت و طهارت(عليهم السلام) و مبارزه با ظلم و استکبار با جان و دل مردم ایران اسلامی عجین شده است و انقلاب اسلامی ریشه در فرهنگ ناب عاشورا دارد و مشعل نهضت حسینی هرگز خاموش شدنی نیست.

آنچه مهم است اينكه در انقلاب سوم :

-         مشخص شد دشمن در عده‌اي نفوذ كرده و آنها به عنوان پياده نظام دشمن فعال شدند و خيانت بزرگي را رقم زدند.

-         برخي با تحليلهاي غلط به نفع دشمن عمل كردند و حركت جريان فتنه را تأييد نمودند.

-         برخي از نخبگان فكري و سياسي كشور تحت تأثير تحليلهاي ناكافي و وابستگي‌هاي مختلف دنيايي در مقابل فتنه سكوت كردند.

-         برخي در صراط مستقيم انقلاب با تأسي از گفتمان و مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامي با فتنه‌گران به موقع مقابله كردند و به دشمن اطمينان ننمودند ، از مواضع رهبري حمايت كردند و به روشنگري عليه فتنه پرداختند.

 شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور از کلیه مردم ولایتمدار ، انقلابی و بصیر ایران اسلامی بخصوص هیئات‌مذهبی‌، مادحین و شعرای آئینی ، خانواده محترم شهداء و ایثارگران و دلسوزان نظام اسلامی دعوت می‌کند تا با حضور در مراسم این روز بزرگ و غرور آفرین ضمن تجدید میثاق با آرمانهای امام راحل(رحمت‌الله‌عليه) و رهبری معظم انقلاب حضرت امام‌خامنه‌ای(مدظله‌العالی) زمینه را برای خلق حماسه‌های بعدی در راهپیمایی 22 بهمن و خشنودی قلب حضرت ولیعصر(عجل الله تعالي فرجه) فراهم آورند.                                                                         

 

     اجرکم عندالله ...

                                                            شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین