عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۲۸۵
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
مدیر آستان امامزاده سید اسماعیل (ع):
حجت‌الاسلام والمسلمین طوبایی؛ مدیر آستان امامزاده سید اسماعیل (ع) گفت: شیخ بهایی، مبدع تجلیل از ائمه جماعات و علما بود.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین جواد طوبایی در گفت‌و‌گویی گفت: علما، جانشینان پیامبران هستند بنابراین تجلیل از آنان در راستای تلاش‌های اولیای دین و گسترش آموزه‌های قرآن و عترت (ع) است.

وی درباره برگزاری نشست‌های تجلیل از ائمه جماعات زنده و اثر آن در جامعه، افزود: تجلیل از هر امام جماعتی، علاوه بر تشویق وی، موجب انگیزه یافتن سایر ائمه جماعات می‌شود.

مدیر آستان امامزاده سید اسماعیل (ع) با اشاره به رایج بودن تجلیل از علما و ائمه جماعات در حوزه‌های علمیه نجف، قم و مشهد و کم‌رنگ شدن این موضوع به مرور زمان، خاطرنشان کرد: اقدام مرکز رسیدگی به امور مساجد در تجلیل از ائمه جماعات مرحوم و موجود، تدوام بخش این سنت حسنه تاریخی است.

طوبایی با بیان اینکه شیخ بهایی با اقدام نمادین خود، مبدع تکریم علما و ائمه جماعات بود، اضافه کرد: زمانی پادشاهی به شیخ بهایی می‌گوید «راهکار توجه بیشتر مردم به حوزه‌ها و مساجد چیست؟ شیخ می‌گوید روزی من سوار بر الاغی می‌شوم و شما، افسار آن را مهار کن، سال بعد به دنبال استقبال بیشتر مردم از مدارس علمیه، پادشاه علت آن را از شیخ بهایی می‌پرسد که وی پاسخ می‌دهد زمانی که شما به عنوان شخص نخست کشور، افسر مَرکَب یک عالم یا امام جماعت را به دست گرفتید، مردم به اهمیت طلبگی و امام جماعتی، بیش از پیش پی بردند و مشتاق فراگیری علوم دینی و حضور در کسوت یک امام جماعت شدند».

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین