عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۲۴۵
تاریخ انتشار : ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۷
عضو خبرگان رهبری خواستار پخش صدای دلنشین اذان صبح بر فضای جامعه به خصوص شهر تهران شد.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین بطحائی گلپایگانی نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری  در یادداشتی با اشاره به حدیث نبوی (بارها پیامبر خدا، به بلال می فرمود: ارحنا یا بلال - ای بلال، با اذان گفتنت به ما روح و نشاط ببخش، اذان بگو تا به نماز بایستیم) خواستار پخش اذان صبح در میادین و بوستان های بزرگ شهر تهران شد.

متن یدداشت این عضو خبرگان رهبری به این شرح می باشد:

شهر تهران که پایتخت ایران و ام القرای اسلام است، می طلبد که صدای دلنشین اذان صبح بر فضای این شهر طنین انداز شود.

با توجه به موقعیت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نظام اسلامی و الگو بودن تهران به عنوان پایتخت و ام القرای اسلام، می طلبد به لحاظ اهمیت شعائر اسلامی که قرآن مجید می فرماید: وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ - که قطعا اذان از مصادیق این آیه شریفه می باشد و نیز سنت نبوی در اهمیت اذان از آن جمله روایات که پیامبر اکرم فرمودند: مَن أَذَّنَ فی مِصر مِن أَمصارِ المُسلمینَ سِنهٌ وَجَبَت له الجنه- لازم است دستور فرمایید این شعار مهم اسلامی را در اوقات سه گانه صبح و ظهر و شب بالاخص صبح از بلندگوهای میادین و بوستان های بزرگ اعلام شود و فضای شهر را با این نوای دلنشین عطرآگین نمایید.

قطعا موجب شادی و خرسندی خوبان و بیداری دل خفتگان می گردد و رضای حضرت احدیت و رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار را در پی خواهدد داشت. که مَنْ سَنَّ سُنهً حَسَنهً فَلَهُ أَجْرُ مَنْ عَمِلَ بِهَا إلى‌ یَوْمِ القِیَامَه - که یادگاری از دوره تصدی شما خواهد بود.

توضیح قابل توجه و ضروری اینکه: در پاسخ به برخی از عزیزان که مدعی هستند صدای اذن از مساجد محلات، موجبات آزردگی استراحت و بیماران می شود، لازم به ذکر است که اذان از میادین بزرگ و بوستان های بزرگی که خالی از سکنه می باشد با توجه به سیستم های صوتی جدید و مناسب و نوایی دلنشین که موجود است و در اکثر کشورهای اسلامی استفاده می شود، توصیه می گردد.

وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى

سید هاشم بطحائی گلپایگانی


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین