عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۲۰۴۷
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸
ماندگاری:
زمانی که پیامبر(ص) به دنیا آمدند 14 کنگره طاق کسری فرو ریخت.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمين مهدی ماندگاری کارشناس مذهبی و پژوهشگر دینی در گفت و گویی با اشاره به اهمیت میلاد پیامبر(ص) بیان کرد: فرو ریختن 14 کنگره از طاق کسری شاید خبری به مردم قرن چهاردهم باشد که اتفاق خوبی در این دوران خواهد افتاد.
 
وی افزود: با بروز اتفاقات این چنینی در زمان میلاد پیامبر(ص) همه را از کافران گرفته تا خدا پرستان، متوجه کرد که اتفاق جدیدی در راه است. شاید مفهوم ظهور در این دوران رقم بخورد.

وی در خصوص ارتباط رسالت پیامبر(ص) و امام زمان اظهار کرد: رسول خدا یک خبرگزاری آسمانی بود. اخبار آسمان ها و هر آن چه از طرف خدا بود برای انسان ها می آورد. این رسالت پیامبر(ص) نسل به نسل ادامه پیدا کرد تا به امام زمان(عج) رسید.

این استاد دانشگاه ادامه داد: برای اینکه ما هم از عالم بالا با خبر شویم، باید به امام زمان خود متوسل شویم.

این کارشناس مذهبی در خصوص رسالت امام صادق(ع) اظهار کرد: امام صادق(ع) مکتبی که رسول خدا(ص) بنا نهاده بود را به مردم عرضه کرد. یعنی امامان پیش از ایشان فرصت بیان شریعت کامل اسلام را پیدا نکردند تا فرصت به امام باقر(ع) رسید.

ماندگاری در پایان اضافه کرد: ایشان هم دانشگاه اسلام را تاسیس کردند و کار های اجرایی آن به امام صادق(ع) محول شد. بنابر این نقش پر رنگ امام صادق در اسلام غیر قابل انکار است.


منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین