عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۷۷۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۴
حجت الاسلام والمسلمین موسوی تشریح کرد؛
امام جمعه آران و بیدگل فعالیت های سری سیاسی را از راهبردهای مبارزاتی امام عسکری(ع) دانست و تصریح کرد: تقویت، حمایت و توجیه سیاسی رجال مهم شیعه در امور مختلف، از دیگر اقدامات امام یازدهم بود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد موسوی، در سخنانی در جمع اقشار مختلف مردم، با تسلیت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، شرایط دوران امام یازدهم را شرایط ویژه ای خواند و اظهار داشت: با توجه به روایات متعدد که مولود امام عسکری(ع) بساط ظلم،طاغوت و تاج و تخت حاکمان ظالم را نابود خواهد کرد، خلفای عباسی، امام یازدهم(ع) را در شرایط دشوار، زندان و حصر خانگی قرار داده بودند.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) در آن شرایط دشوار، باید هم شیعیان را که در سراسر جهان پراکنده بودند، هدایت و راهنمایی می کردند و هم این که وجود امام زمان(عج) را برای امامت بعد از خود، مخفی نگه می داشت.

امام جمعه آران و بیدگل، به راهبرد مبارزاتی امام عسکری(ع) در مقابل دسیسه های حکام عباسی اشاره کرد و افزود: در آن دوران، شیعیان در نقاط مختلف پراکنده بوده و نیازمند تشکیلات منسجم هدایتی از طریق امام(ع) بودند؛ بر همین اساس و برای این که این ارتباطات برقرار شود، امام حسن عسکری(ع) شبکه ارتباطی وکالت را فعال کرده و نمایندگانی از میان شخصیت های برجسته شیعیان در مناطق متعدد منصوب کردند تا از طریق آنان با مردم در ارتباط باشند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی، به شرایط سیاسی و اختناق شدید دوران امام یازدهم اشاره کرد و گفت: مکاتبه و ارسال نامه های فوری، یکی دیگر از روش های امام حسن عسکری(ع) برای ارتباط با پیروانش بود و از این طریق، آنان را در زیر چتر هدایت خود قرار می دادند.

وی، فعالیت های سری سیاسی را از دیگر راهبردهای مبارزاتی امام عسکری(ع) دانست و تصریح کرد: تقویت، حمایت و توجیه سیاسی رجال مهم شیعه، از دیگر اقدامات امام بود؛ بعضی شیعیان، خدمت ایشان می رسیدند و اوامر امام را دریافت و به مردم انتقال می دادند.

امام جمعه آران و بیدگل خاطرنشان کرد: تربیت شاگردانی همچون احمد بن اسحاق، عثمان بن سعید، پشتیبانی مالی از شیعیان، آماده سازی شیعه برای عصر غیبت و معرفی امام غایب به بعضی خواص شیعه، از دیگر راهبردهای مهم امام یازدهم شیعیان در آن دوران خفقان حکومت خلفای عباسی بود.

وی افزود: علی رغم تنگناها و محدودیت‌های متعددی که خلافت عباسی برای امام عسکری(ع) ایجاد کرده بود، آن حضرت همواره از طریق نمایندگانی که منصوب کرده بودند، با شیعیان در ارتباط بوده و از این طریق به امور مختلف ایشان رسیدگی می‌فرمود.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی گفت: سرانجام با دسیسه دشمنان، امام حسن عسکری(ع) در سن ۲۸ سالگی به شهادت رسید، اما با شهادت این امام همام، خط امامت متوقف نشد و تاج امامت بر رأس مبارک ذخیره الهی و یگانه هستی، وجود مقدس حضرت مهدی(ع) نهاده شد و امام زمان(عج) هدایت جوامع بشری و سکانداری نظام خلقت را به اذن الهی بر عهده گرفتند.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین