عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۷۶
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
حجت الاسلام غروي در شب ميلاد اميرالمومنين علي(ع)
در عين حال كه شترهاي ماليات در راه رسيدن به مركز حكومت بود، خدمتگزار علي(ع) سپر ايشان را براي فروش به بازار آورده بود تا 5 درهم براي آن حضرت فراهم كند.
به گزارش عقيق، حجت الاسلام غروي در شب ميلاد حضرت علي (ع) با اشاره به مقام و جايگاه حضرت امير گفت: امام صادق(ع) مي فرمايند عنوان اميرالمومنين مختص جدم حضرت علي(ع) بوده و از پيامبر اسلام نيز در ارتباط با عظمت اميرالمومنين داريم كه من و علي، پدران اين امت هستيم.

وي با تاكيد بر بزرگداشت مقام پدر و احترام به او مخصوصا در روز ميلاد امام شيعيان افزود: اگر بخواهيم اميرالمومنين را بشناسيم مي توانيم به دو شاخصه از ايشان اشاره كنيم؛ حسب علي(ع) و نسب او. نسب ايشان كه مشخص است؛ پدر حضرت ابوطالب، مادر فاطمه بنت اسد و جدشان حضرت عبدالمطلب و در مورد حسب آن حضرت مي توان از ايمان، عدالت، زهد، كفرستيزي و شجاعت نام برد.

حجت الاسلام غروي افزود: جائر كه از جمله دانشمندان اهل تسنن است در مورد مقام و عظمت اميرالمومنين اينگونه مي گويد از لحاظ معرفي شخصيت حضرت علي(ع) اگر بخواهيم حقش را ادا كنيم، مي گويند غلو كرده ايد، از آن طرف اگر حق را نگوييم، ظلم كرده ايم و در دو صورت ظلم در حق آن حضرت مي شود.

وي در ادامه به برخي از صحبت هاي جرجرداق در ارتباط با حضرت علي(ع) اشاره كرده و افزود: اين دانشمند مسيحي مي گويد: علي(ع) كشته ي عدالت بوده و به خاطر آن در محراب كشته شده است.

اين سخنران محافل مذهبي افزود: عدالت علي (ع) آنقدر بود كه در عين حال كه شترهاي ماليات در راه رسيدن به مركز حكومت بود، خدمتگزار آن حضرت سپر ايشان را براي فروش به بازار آورده بود تا 5 درهم براي ايشان پول فراهم كند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود به مقوله توجه ويژه به جوانان و با اهميت بودن اين رفتار در منظر پيامبر(ص) اشاره كرده و افزود: از پيامبر اسلام(ص) داريم كه فرموده باشند خدا به من ماموريت داد تا مردم را در مسير هدايت قرار دهم، حال در اين مسير بزرگسالاني چون ابوسفيان با من جنگيدند و جواناني چون علي(ع)، ابوذر، سلمان و مقداد من را ياري كردند.

 حجت الاسلام غروي در ارتباط با توجه والدين به فرزندان و لزوم توجه يكسان به هر يك ادامه داد: در مورد پيغمبر داريم كه حتي نگاه ايشان به اصحاب، نگاه عادلانه بود.

وي در بخش پاياني سخنان خود در مورد نحوه شناخت افراد در جامعه به سه شاخصه اشاره كرده و افزود: بعد ايماني يا همان خداگرايي، بعد خدمتي يا دگرگرايي و بعد شناخت و دشمن شناسي از جمله سه مولفه ي اصلي در شناخت هر فرد در جامعه است كه البته به توضيح و تبيين بيشتري نياز دارد.

به گزارش عقيق، اين مراسم به مدت سه شب، از سه شنبه تا پنج شنبه هفته جاري و با سخنراني استاد فاطمي نيا و حجج الاسلام نقويان و غروي برگزار شد.

گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نوکر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
0
0
حاج اسدالله زارع
انا لله و انا الیه راجعون


آنانکه به یک جلوه دلدار بمیرند
دیدار گل فاطمه (س) را صبر ندارند


عروج جانسوز و غمناک عزیزمان و بزرگمان حاج اسدالله زارع را تسلیت عرض می کنیم.


از خداوند منان برای ایشان طلب مغفرت و برای خانواده ایشان علی الخصوص حسین زارع مسئول هیئت العباس(ع)-رهروان شهدا درخواست صبر و شکیبایی می نماییم.


پیکر مطهر و کربلایی ِ این عزیز روز جمعه 1392/3/3 ساعت 10 صبح در مسجد ابراهیم خلیل (ع) تشییع می گردد.


همچنین مراسم هیئت در روز جمعه 1392/3/3 برگزار نمی گردد.


مراسم ختم حاج آقا در روز یکشنبه از ساعت 5 بعد از ظهر در مسجد ابراهیم خلیل منعقد می باش
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین