عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۷۴۵
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳
آیت الله آملی لاریجانی در اجلاس نماز:
رئیس قوه قضائیه با بیان این که بشری که با خداوند قهره کرده و به سوی اومانیسم (انسان محوری) رفته، مجبور است در مسیر معنویت قرار بگیرد، گفت: بی اخلاقی غربی در مناظرات انتخاباتی آمریکا نمایان تر شد.
عقیق: آیت الله صادق آملی لاریجانی صبح امروز در بیست و پنجمین اجلاس سراسری نماز که  به میزبانی استان البرز در موسسه آموزش عالی امام خمینی(ره) مشکین دشت شهرستان فردیس برگزار شد، با اشاره به این که دنیا تشنه معنویت بوده و این مهم نیازمند واکاوی است، با طرح این سئوال که چرا مسیر تمدن غرب به این سمت رفته است، گفت: این مسئله علت های مختلفی دارد، شاید یکی از علت ها نهضت رنسانس باشد.

وی با تاکید بر این که امروز بشر به خواسته هایش نرسیده است و برخی به نام آزادی شیوه های حکومتی خاصی را مطرح می کنند، به مناظره های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا اشاره کرد و افزود: نحوه برخورد کاندیداها نشانه ضعف اخلاق و معنویت در جامعه آمریکا بود.

رئیس قوه قضائیه با بیان این که بشری که با خداوند قهره کرده و به سوی اومانیسم (انسان محوری) رفته، مجبو است در مسیر معنویت قرار بگیرد، تصریح کرد: در کشوری زندگی می کنیم که سیستم تمدن اسلامی قرآن و سنت پیامبر(ص) پیش روی ماست. خسارت بزرگی است که از این تعلیم دور بمانیم.

عضو خبرگان رهبری به جایگاه نماز اشاره کرد و بیان داشت: نماز یکی از مسلم ترین ابزار برای ترقی و سعادت انسان است، در حالی که برجسته شدن نماز در جامعه مورد غفلت واقع می شود.

رئیس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه بحث های نظری درباره لزوم اقامه نماز ارائه می شود، افزود: برای اجرایی شدن اقامه نماز در جامعه نیازمند تلاش همگانی هستیم، چرا که این فریضه گرانبهاترین فریضه الهی است.

آیت الله آملی لاریجانی در ادامه به رابطه نماز و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) به زیبایی فرمودند نماز مثل یک نهری است که انسان با ۵ بار شستشو خودش را از گناهان دور نگه می دارد، لذا باید باورمان کنیم که نماز گناهان را از بین می برد، اگر به این باور برسیم قطعا در رابطه با این مهم کوتاهی نخواهیم کرد.

رئیس دستگاه قضایی با اشاره به اینکه فریضه الهی نماز را در خانواده، دانشگاه و جامعه برجسته کنیم، ابراز داشت: امام علی(ع) در خطبه ۹ نهج البلاغه می فرماید باید با نماز رفیق باشیم و این فریضه الهی را مکررا برپا کنیم و از این مهم محافظت کنیم.

وی با اشاره به اینکه همگان باید به نماز تقرب بجویند، ابراز داشت: باید برای اقامه نماز در جامعه باید انگیزه ایجاد شود. متاسفانه در جامعه گاهی این فریضه الهی کوچک شمرده می شود؛ باید به همگان اثبات شود که نماز مرجع حل همه مشکلات است.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه از کلام حق، حق تر نداریم، گفت: کلام حق هیچ ناخالصی ندارد و همگان می دانند نماز از منکر و فحشا در جامعه جلوگیری می کند.

منبع:حوزه


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین