عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
بیان کردن بحث استفاده از غیبت از ویژگی های شاخصی است که منحصر به دوران امامت امام حسن عسکری(ع) منجر می شود.

عقیق:همزمان با فرارسیدن شهادت امام حسن عسکری(ع)، حجت الاسلام والمسلمین سید جلال موسویان کارشناس مذهبی در گفتگویی در خصوص اهمیت شهر سامرا و حصر این امام بزرگوار گفت: حضرت امام حسن عسکری(ع) با 28 سال سن، از دوران کودکی همراه پدر بزرگوارشان امام هادی النقی(ع) به سامرا تبعید شدند و در 6 سالی به امامت می پرداختند، 15 سال از عمرشریفشان را در اوج جوانی به همراه خانواده در زندان به سر می بردند.

وی پیرامون ویژگی های امامت امام حسن عسکری(عج) بیان کرد: در طول تاریخ هیچ یک از ائمه معصومین(ع) ما به اندازه امام حسن عسکری(ع) اذیت نشدند، در حالی که حضرت(ع) همیشه از سمت حکومت زمانه خود تحت کنترل بودند و باید هر دو روز یکبار گزارش کاملی از اتفاقات زندگی و پیرامون خود می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین موسویان ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی های امامت امام حسن عسکری(ع)، بیان کردن بحث استفاده از غیبت بود، در دوره ی ائمه معصومین(ع) موضوع غیبت بیان شده بود اما هیچ یک از امامان ما به اندازه آن حضرت(ع) برای مردم گفته و نمایان نشده بود.

وی با بیان اینکه یکی از نکات مهم زندگی امام حسن عسکری(ع)، تولد حضرت موعود(ع) بود، اظهار‌داشت: یکی از ارکان بسیار مهم و خطیر زندگی حضرت عسکری(ع) به دنیا آمدن حضرت مهدی(عج) بود، تا جایی که تمام دشمنان و حکومت سلطه از ترس محقق شدن میلاد منجی عالم(عج) نام تمام پسران شهر را مهدی نهاد، تا با به دنیا آمدن امام مهدی(عج) افکار به سمت این خانواده معطوف نشود.

وی افزود: همچنین پس از تولد حضرت مهدی(عج) معرفی امام برای حفظ جان و ادامه رسالت نبوی به خواص گفته شد و عوام مردم جامعه در جریان نبودند.

حجت الاسلام والمسلمین موسویان درخصوص اهمیت شهر سامرا و سرداب امام زمان(عج) بیان کرد: به طور کلی شهر سامرا از دیرباز با بررسی در بعد‌های مختلف سیاسی و مذهبی حائز اهمیت بوده و سرداب امام زمان(عج) که از زمان غیبت برای مردم شناخته شده است به دلیل تشرفاتی که بزرگان دینی به محضر آن حضرت(عج) داشتند، هم برای جامعه مسلمین و هم وهابیت مهم شده است، در حالی که همچنان در طول تاریخ جنگ و تخریب های پی درپی در شهر سامرا دیده می شود.

منبع:باشگاه خبرنگاران


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین