عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۱
۲ تن از روحانیون اهل سنت لبنان:
حوزه/ معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران حامی دلسوز برای امت اسلامی است؛ ایران، کشور علم و فرهنگ و تمدن اسلامی است که اسلام معتدل را ترویج می کند و به دنبال الفت و وحدت بین مسلمانان است و ما آمده ایم ایران تا اعلام کنیم ما و شما در یک صف واحد قرار داریم.
عقیق:شیخ حسام رحال و شیخ نزار مطاوع دو تن از روحانیون اهل سنت و عضو تجمع علماء مسلمین لبنان با حضور در مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با مدیر و مسئولان این مرکز دیدار و گفت و گو کردند.

شیخ حسام رحال در این دیدار با معرفی تشکل های دینی و علمایی لبنان گفت: ما در تجمع علماء مسلمین لبنان، صدای اخوت و برادری را بلند کرده ایم و در راستای همدلی در امت اسلامی حرکت می کنیم.

وی افزود: اگرچه در این راستا ممکن است با برخی طعنه ها و تهمت ها مواجه شویم اما به این راه یعنی تمسک به وحدت اسلامی و نیز حمایت از مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی اعتقاد داریم و تنها راه پیروزی را، جهاد و مقاومت می دانیم.

این روحانی اهل سنت افزود: همچنین معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران حامی دلسوز برای امت اسلامی است؛ ایران، کشور علم و فرهنگ و تمدن اسلامی است که اسلام معتدل را ترویج می کند و به دنبال الفت و وحدت بین مسلمانان است و ما آمده ایم ایران تا اعلام کنیم ما و شما در یک صف واحد قرار داریم.

قم شهر علم و علماست

شیخ نزار مطاوع هم با ابراز خرسندی از سفر به جمهوری اسلامی ایران و حضور در شهر مقدس قم گفت: قم، شهر علم و علما است و وقتی به قم آمدم به چشم مشاهده کردم که علم در این شهر تجسد پیدا کرده است.

وی افزود: شکوه و هیبت علمایی در قم در دنیا بی نظیر است و ما معتقدیم که علما در دنیای کنونی می توانند نقشی اساسی در ترویج اسلام معتدل و پرهیز از افراط و تفریط داشته باشند.

این روحانی اهل سنت به فعالیت های خود در زمینه تقریب پیروان مذاهب اسلامی اشاره و خاطر نشان کرد: ما در نشست های خود اصرار داریم که روحانیون شیعه و سنی کنار یکدیگر بنشینند و گفت و گو کنند و همین همکاریها و همراهی ها، بسیاری از فتنه های مذهبی را کور خواهد کرد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین