عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
محمدی در نشست راه‌های ترویج وقف بیان کرد
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اهمیت وقف گفت: وقف ایثاری است که باید ابعاد آن برای مردم تبیین شود تا بدانند کسی که مالش را به نفع آیندگان وقف می‌کند چه ایثاری کرده است.
عقیق:حجت‌الاسلام حمید محمدی دبیر توسعه شورای فرهنگ قرآنی در نشست هم‌اندیشی راه‌های توسعه و ترویج وقف قرآنی، وقف را صدقه جاریه دانست و گفت: 22 نوع صدقه داریم که یکی از آنها وقف است و در واقع یکی از مصادیق صدقه وقف است اما وقف از نوع صدقه‌هایی است که در تاریخ باقی می‌ماند و اثر بلند‌مدت دارد.

وی وقف را یک رفتار اجتماعی دانست و گفت: مفهوم وقف هنوز در جامعه ما جا نیفتاده در حالی که جامعه‌ای که به سمت وقف می‌رود دارای آرامش است. وقف سنجه‌ای برای سنجش سلامت، آرمان‌‌خواهی و آینده‌نگری جامعه است زیرا کسانی که به حوزه وقف ورود می‌کنند در واقع به آینده می‌نگرند، البته در این زمینه شروطی لازم است که مهمترین آن قصد غربت است.

وی خلاء پژوهش در زمینه وقف را از آفت‌های رونق این صدقه جاری دانست و گفت: متأسفانه در حوزه‌های مختلف نیازمند پژوهش‌های گوناگون هستیم که در این زمینه هیچ فعالیتی انجام نشده است همچنین توجه و تبلیغ برای ترویج وقف موضوعی است که باید لحظه به لحظه و در طول سال در دستور کار ما باشد و توجه به این امر در هفته وقف و یا دهه وقف امری اشتباه است.

محمدی وقف را ایثاری بزرگ دانست که نیازمند معرفی به جامعه است و در این خصوص اظهار داشت: یکی از خلاء‌ها کم‌کاری رسانه‌ای کل جامعه است هنگامی که انسان مالی را وقف می‌کند در واقع از مالش به نفع نسل‌های آینده گذشت کرده و این کار بسیار بزرگی است و ایثاری است که باید اهمیت آن برای جامعه تبیین شود.

دبیر توسعه شورای فرهنگ قرآنی وقف قرآنی را نشانه توسعه فرهنگ قرآنی دانست و گفت:‌در منشور توسعه فرهنگ قرآنی به موضوع وقف به خوبی اشاره شده و به آن اهمیت داده شده و جدا از این موضوع وقف قرآنی نشانه توسعه قرآنی فرهنگ در جامعه است.

محمدی برون‌گرایی سازمان اوقاف در زمینه ترویج وقف را از راه‌های توسعه این امر دانست و گفت: باید موضوع وقف از سازمان اوقاف خارج شده و این موضوع به مردم واگذار شود البته فعالیت‌ها باید زیر نظر سازمان اوقاف انجام شود و در این زمینه دانش و نیروی متخصص نیاز است. همچنین باید سازمان اوقاف باید اجرای اهدای موقوفات به دنبال احیای فرهنگ وقف در جامعه باشد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین