عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۶۱۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۹
قره‌شیخلو:
رئیس سازمان دارالقرآن با اشاره به ضرورت واگذاری امور موقوفات به مردم گفت: باید اهمیت وقف برای مردم تبیین شود تا وقف‌های کوچک هم دست کم گرفته نشود.
عقیق:مهدی قره‌شیخلو رئیس سازمان دارالقرآن طی سخنانی در نشست هم‌اندیشی توسعه و ترویج وقف قرآنی سپردن کار وقف را به مردم سبب رونق این موضوع دانست و گفت: یکی از مواردی که در حوزه وقف مهم است این است که خود مردم متولی کار باشند و در این زمینه ضروری است که به مردم آموزش‌های مختلف داده شود.

وی اطلاع‌رسانی درباره ثمرات وقف را از دیگر موضوعات مهم برای رونق وقف دانست و گفت: باید در ابتدا ثمرات موضوع وقف به مردم آموزش داده شود تا بدانند این کار به عنوان یک حسنه تا سالیان سال برای آنها باقی خواهد ماند از این رو اطلاع‌رسانی در این زمینه بسیار مهم است.

قره‌شیخلو جذب موقوفات کوچک و آموزش در این زمینه را حائز اهمیت دانست و گفت: اهمیت وقف باید به گونه‌ای به مردم آموزش داده شود که بدانند با سرمایه‌‌های کم و کوچک هم می‌توان در این زمینه فعال بود.

در ادامه محمد انجم‌شعاع معاون هماهنگی و نظارت شورای توسعه فرهنگ قرآنی به بودجه‌های قرآنی کشور اشاره کرد و گفت: نهادهای مختلف از بابت فروش نفت 272 میلیارد تومان بودجه دریافت می‌کنند و 371 میلیارد تومان هم رؤسای دستگاه‌ها برای فعالیت‌های قرآنی اختصاص می‌دهند. همچنین گردش مالی مؤسسات مردم‌نهاد هم حدود 250 میلیارد تومان است اما هیچ یک از این ارقام برای سال بعد قطعی نیست.

وی ادامه داد: مثلاً امسال از 272 میلیارد تومان بودجه دستگاه‌ها 150 میلیارد برای سال 96، حذف شده است، پس اعتباراتی که به بودجه نفت متکی است قابل سرمایه‌گذاری نیست و نیاز است در حوزه قرآن هم مانند حوزه عترت به گونه‌ای فرهنگ‌سازی شود که مردم همه هزینه‌ها را تأمین کنند.

وی از تصویب سند وقف قرآنی در شورای توسعه خبر داد و گفت:‌ سند وقف قرآنی توسط سازمان اوقاف تدوین شده در شورای توسعه در دست تصویب است و از این طریق همه نهادها و رسانه‌ها در حرکتی واحد به سمت ترویج وقف گام برمی‌دارند.

انجم‌شعاع مردمی کردن ساختارهای وقف قرآنی را رویکرد شورای توسعه دانست و گفت: رویکرد ما این است که همه ساختارهای وقف قرآنی را مردمی کنیم و کارها به مردم واگذار شود. همچنین برای رونق این موضوع قصد داریم در کنار اینکه آسیب‌شناسی می‌کنیم از تجربه کشورهای موفق استفاده کنیم.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین