عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۱۹۶
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
راهپیمایانی که از مرزهای زمینی ایران وارد عراق شده اند خواستار تسهیل شرایط بازگشت به کشور توسط دستگاه های اجرایی و دولتی شدند.
به گزارش عقیق به نقل از تسنیم، همزمان با حضور بیش از 2 میلیون ایرانی در بزرگترین راهپیمایی جهان به سمت حرم امام حسین(ع)، برخی راهپیمایان که از شرایط سختی که در مرزهای زمینی ایران با عراق داشته اند، گلایه داشتند خواستار تسهیل شرایط بازگشت به کشور توسط دستگاه های اجرایی و دولتی شدند.

یکی از زائران ایرانی در همین زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: ما یک روز کامل در مرز مهران ماندیم در حالی که از داشتن کمترین امکانات در مهران محروم بودم؛ البته نمی خواهم منکر زحمات دستگاه های اجرایی شوم اما واقعیت این است که امکانات و تدابیر لازم برای خروج ما از کشور اندیشیده نشده بود؛ لذا امیدواریم که دستگاه های دولتی و اجرایی تدابیر لازم را برای بازگشت میلیون ها ایرانی به کشور اتخاذ کنند.

اکثر زائران ایرانی که با خبرنگار تسنیم سخن می گفتند، از احتمال کافی نبودن امکانات حمل و نقلی در مسیر بازگشت به کشور نگران بودند و از دولت، استانداری و دیگر نهادهای اجرای خواستند، امکانات لازم برای بازگشت فراهم کنند.

یکی دیگر از زائران با انتقاد از وضعیت که زائران ایرانی در چند روز گذشته در مرز مهران داشته اند، به خبرنگار تسنیم گفت: واقعاً حرف همه زائرانی ایرانی شاید این باشد که چرا ما با برخی کشورهای که رابطه خاصی با آنها نداریم لغو روادید هستیم اما با کشور دوست، برادر و مسلمان خود که رابطه مردمی و اعتقادی ما با آنها زبان زد خاص و عام است نمی توانیم روادید را لغو کنیم.

وی گفت: اینکه شب گذشته ده ها هزار زائر ایرانی بعد از چندین ساعت و حتی چندین روز حضور در مرز مهران و علی رغم داشتن مدارک قانونی مجبور به بازگشت شده اند، جای تاسف دارد؛ انتظار از دولت محترم این بود که برای چنین مراسمی که 3 میلیون ایرانی در آن شرکت می کنند، جلسه فوق العاده تشکیل دهد و تدابیر حداقلی را اتخاذ کند.

نگرانی و اعتراض زائران ایرانی به وجود روادید برای زوار ایرانی در حالی است که حتی مردم عراق نیز نسبت به چنین سخت گیری های اعتراض دارند؛ محمد عبدالله که از صاحبان موکب های عراقی است می گوید: ما هم از دولت عراق انتظار داریم که شرایط را برای حضور برادران ایرانی مان در عراق تسهیل کند؛ امروز گرچه ما و برادران ایرانی زبان هم را متوجه نمی شویم اما ارتباط قلبی عمیقی باهم داریم که این ارتباط می تواند قدرت و امنیت همه ما را افزایش دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین