عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۹۸۸
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
آیت‌الله صدیقی با اشاره به خصوصیات بی‌نظیر علامه طباطبایی گفت: رفتار و منش این عالم دینی الگوی همگان شد و شاگردان علامه طباطبایی یاران انقلاب اسلامی شدند که این موضوع به این دلیل بود که این عالم دینی تنها برای رضای الهی زندگی کرد.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی شامگاه جمعه در نشست علمی اساتید موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد اظهار داشت: خداوند مجموعه آفرینش را مقدمه انسان شدن آدم‌ها قرار داده است و انسان می‌تواند خلیفه خدا در علم خداوند در حد محدود خود باشد.

وی با بیان اینکه انسان می‌تواند مظهری از علم و قدرت خدا در محدوده ممکن باشد افزود: راه رسیدن به قدرت و علم عبودیت حق تعالی است و در مسئله عبودیت عبد کسی است که مالک چیزی نیست و انبیا همه عابد هستند.

امام جمعه تهران خداوند را مالک مطلق دانست که مالکیت حقیقی در عالم دارد عنوان کرد: عالم جلوه و اثر خداوند و فعل الله و قائم به حق تعالی است و قرآن کریم نازل شد تا نشان دهد همه کاری دست خداوند است و علم و قدرت برای خدا است و همه موجودات جلوه ای از قدرت هستند.

صدیقی با اشاره به آثار و برکات بی‌نظیر قرآن کریم گفت: قرآن برای همه معجزه است و برای همیشه جلوه کامل پرودگار عالم است و اگر قرآن تجلی حق تعالی است باید در هر جا که تجلی می‌کند آن را دگرگون کند و اگر معرفت مقصد و قرآن آیه معرفت است و معرفت حق زدودن حجاب و موانع را لازم دارد و در مقابل بزرگ‌ترین مانع انسان باشد علاج آن گذشتن از خود است.

وی افزود: اگر علامه طباطبایی افطار خود را با بوسه بر ضریحه کریمه اهل بیت (ع) باز می‌کرد به این دلیل بود که وی روح الهی و قرآنی داشت، علما و بزرگان حوزه علمیه در برابر علامه طباطبایی خضوع و خشوع بی نظیری داشتند.

امام جمعه تهران با اشاره به خصوصیات بی‌نظیر علامه طباطبایی بیان کرد: رفتار و منش این عالم دینی الگوی همگان شد و شاگردان علامه طباطبایی یاران انقلاب اسلامی شدند که این موضوع به این دلیل بود که این عالم دینی تنها برای رضای الهی زندگی کرد.

صدیقی گفت: آیت‌الله بهجت تاکید کردند که علامه طباطبایی از نظر فقهی کمتر از آیت‌الله خوبی نبود اما خود را وقف قرآن کریم کرد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین