عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۹۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
با آغاز پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی، پویش مردمی «حریم پاک» با شعار «مسیر بهشتی اربعین را پاکیزه نگاه داریم» توسط ۴۰۰۰ داوطلب برگزار می‌شود.
عقیق:در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی و پیاده‌روی میلیونی شیعیان و دوستداران حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام،‌ بیش از ۴۰۰۰ نفر از مشتاقان خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین(ع) با شعار «مسیر بهشتی اربعین را پاکیزه نگه داریم» به همت قرارگاه جهادی امام رضا(ع) عازم نجف و کربلا شدند.

حضور میلیون‌ها نفر از مشتاقان و محببین خاندان نبی مکرم اسلام در کشور عراق، ظرفیت احیای هرچه تمام‌تر فرهنگ و مفهوم عاشورا و از همه مهم‌تر انتقال این مهم به آیندگان را دارد. همچنین ایجاد وحدت و همکاری بین ملیت‌ها و قومیت‌ها را برای فراهم کردن مقدمات ظهور در جامعه بزرگ منتظر زیر لقای اباعبدالله(ع) مثمر ثمر می‌شود لذا وظیفه ما است که مسیر بهشتی اربعین را پاکیزه نگه داریم.

یکی از مواردی که کمتر در این پیاده‌روی عظیم مور توجه قرار گرفته، مسئله پاکیزه نگه داشتن مسیر پیاده‌روی است. به همین علت، پویش مردمی «حریم پاک» را با هدف استفاده از ظرفیت مردمی مشتاق خدمت به زائران اباعبدالله الحسین (ع) برای بهبودبخشی وضعیت بهداشت و نظافت مسیر پیاده‌روی اربعین است.

اعزام افراد داوطلب ثبت‌نام شده در طرح از تاریخ 16 تا 20 آبان ماه است که این افراد متشکل از نیروهای جهادی و نیروهای داوطلب و خودجوش مردمی حریم پاک، ۱۸۰ آشپز که برای پخت غذای نذری در آشپزخانه حرم امیرالمؤمنین(ع) و همچنین ۱۲۰ پزشک داوطلب برای درمان زائران در مسیر نجف به کربلا و همچنین نیروهای پشتیبانی در این مسیر بهشتی خواهند بود.



مراحل اجرای طرح حریم پاک جهاد مهربانی از مسیر نجف به کربلا به شرح ذیل است:

- نیروهای حریم پاک جهاد مهربانی قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در 30 پایگاه در طول جاده 80 کیلومتری نجف به کربلا خدمت رسانی می‌کنند.

- توزیع کیسه‌های زباله برای جمع‌آوری زباله‌های فردی و رها شده در مسیر

- ارتباط گیری با موکب‌ها و توجیه کردن آنها نسبت به طرح

- توزیع کیسه‌های زباله بزرگ بین موکب‌ها برای جلو گیری از تجمع زباله

- تخصیص سطل‌های زباله بزرگ در محل‌های شلوغ‌تر و موکب‌های بزرگ

- ارائه سایر خدمات مورد نیاز موکب‌های محل اسکان پایگاه‌های طرح

طرح دیگری که امسال در پیاده‌روی اربعین اجرا خواهد شد؛ طرح «خادم نیابتی» است.

در این طرح خادمان «حریم پاک» به مدت نیم ساعت به نام شما درنظافت مسیر پیاده روی نجف تا کربلا نائب‌تان خواهند شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین