عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۸۹۲
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
حاج جواد حیدری در گفتگو با عقیق
سالها پیش که بحث تهاجم فرهنگی مطرح شد آیت الله جوادی آملی فرمودند که ما برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دو پایگاه داریم یکی حسینیه ها و دیگر مساجد، که این نشان دهنده ظرفیت بالای هیئت های مذهبی است .

عقیق: جواد حیدری با اشاره به ظرفیتهای بی نظیر هیئت های عزاداری اهل بیت گفت: به جای آسیب شناسی باید هیئت ها را ظرفیت شناسی کرد.

جواد حیدری شاعر و مداح اهل بیت که در غرفه عقیق در نمایشگاه مطبوعات حضور یافته بود گفت: هیاتهای مذهبی باید ظرفیت شناسی بشود و از ظرفیتهای بی نظیر آنها برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن استفاده شود. سالها پیش که بحث تهاجم فرهنگی مطرح شد آیت الله جوادی آملی فرمودند که ما برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دو پایگاه داریم یکی حسینیه ها و دیگری مساجد، که این نشان دهنده ظرفیت بالای هیئت های مذهبی است و به جای آسیب شناسی هیئت ها باید به ظرفیت شناسی آنها بپردازیم.

این شاعر اهل بیت در ادامه سخنانش با اشاره به فعالیت شاعران جوان گفت: شاعران جوانی که  علاقه مندند مطرح بشوند و شعرهایشان را مداحان بزرگ بخوانند باید صبر داشته باشند و از بزرگان بیشتر بیاموزند و برای دیده شدن عجله نکنند تا زمانی برسد که پخته شده باشند کما اینکه بزرگانی مانند حاج منصور ارضی هنوز پای منبر می نشینند و می آموزند.

وی اضافه کرد: داشتن اخلاص نکته کلیدی دیگری است که شعرای جوان باید در نظر داشته باشند، این است که ما شاعر اهل بیت هستیم نه شاعر فلان مداح و اگر نیتمان درست خود اهل بیت به شعر ما برکت می دهند.

بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات از 14 تا 21 آبان‌‌ماه از ساعت 9:30 تا 20:30 در مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین