عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۷۷۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶
پدر شعر آئینی کشور گفت: اشعار آئینی سخیف که بدون علم و آگاهی لازم سروده شده باشد، ممکن است مورد سوء استفاده و ابزار دست دشمنان قرارگیرد.
عقیق:محمدعلی مجاهدی یکشنبه شب در همایش سوگواره شعر امام حسن مجتبی(ع) در قم افزود: یک شاعر و مداح باید منابع دست اول روایی را مرور کرده و آموزه های دینی و معرفتی اهل بیت(ع) را بداند، وگرنه ممکن است که به خطا رفته و دشمنان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) سوء استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه در مرحله نخست روحانیت و مبلغان وظیفه افزایش آگاهی و معرفت مردم نسبت به انوار الهی ائمه اطهار(ع) را دارند، خاطرنشان کرد: نخبگان و اندیشمندان، شاعران و هنرمندان و رسانه ها باید پشت سر حوزه های علمیه برای رشد و توسعه معارف ناب اهل بیت(ع) در جامعه تلاش کنند.

پدر شعر آیینی کشور با اشاره به ویژگی ها و جایگاه برجسته شعر آیینی، تصریح کرد: تفکر اسلامی، تفکر رهایی بخش و ظلم ستیز است و هیچ گاه در کنار ظالمان و مستکبران قرار نمی گیرد،از این رو شاعران مسلمان باید با استفاده از محتوای دینی برای حریت و آزادگی شعر بسرایند. 

وی با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی رویش های چشمگیری در عرصه شعر آیینی ایجاد شده است، اظهار داشت: امروز شعر آیینی و ولایی درجایگاه بسیار خوبی قرار گرفته و شاهد اشعار گرانبها و ارزشمندی دراین حوزه هستیم که درتاریخچه شعر کهن جای آن خالی بوده است، البته به دلیل غفلت و ناآگاهی شاهد ریزش هایی نیز بوده ایم. 

مجاهدی در پایان با بیان اینکه نباید در فرهنگ عظیم عاشورا که ابرواژه هایی را درون خود پرورش داده است، واژه های ذلت باری که موجب رنجش اهل بیت(ع) است داخل شود، گفت: همواره باید توجه داشته باشیم که خط قرمز ما در شعر ولایی، مقام الوهیت برای معصومین(ع) است. 

همایش سوگواره شعر امام حسن مجتبی(ع) همزمان با شب شهادت این امام همام با حضور جمعی از شاعران و مدیحه سرایان آیینی از جمله استاد محمدعلی مجاهدی، حاج حسین غفاری اردبیلی، صابر خراسانی، عباس شاهزیدی و سید حمیدرضا برقعی و با مداحی مداح اهل بیت(ع) حاج علی انسانی در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد. 
 
منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین