عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۷۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۰۰
شايد كمتر كسي بداند كد 0251 كه چند روزي است در طرح هم كد سازي مخابرات حذف شده است، بر اساس حروف ابجد مساوي با نام معصومه است.
 عقیق: چند روزي است كه مردم شهر مقدس قم بر اساس اجراي طرح هم كد سازي و افزايش ارقام تلفن‌هاي ثابت، شاهد تغيير در پيش شماره و همچنين هشت رقمي شدن شماره تلفن‌هاي شهر قم هستند.

بر اساس اين طرح پيش شماره شهر قم از 0251 به 025 تغيير يافته و همچنين به ابتداي تمام شماره تلفن‌ها عدد 3 افزوده شده است.

جداي از بحث در خصوص لزوم و يا عدم لزوم اين تغييرات كه نياز به كار كارشناسي دارد، مسئله‌اي كه بايد به آن توجه كرد تغيير پيش شماره شهر مقدس قم است.

در بين بزرگان شايع است مسئولي كه در گذشته راه اندازي سيستم تلفن شهر مقدس قم را بر عهده داشت از افراد متدين بود كه با زيركي توانست كد قم را 251 كه نام مبارك حضرت معصومه(س) بر اساس حرف ابجد است قرار دهد و مردم قم همواره به اين پيش شماره كه يادآور نام مبارك كريمه اهل بيت(س) است افتخار مي كردند.

اما اجراي طرح هم كد سازي با عدم توجه به اين نكته انجام شد و اين عدد كه همواره مورد توجه و افتخار مردم قم بود از بين رفت، در حالي كه مسئولين مخابرات مي‌توانستند به جاي حذف عدد يك و قرار دادن عدد 3 هم طرح خود را اجرا كنند و هم به اين نكته ظريف توجه لازم را داشته باشند.

جمعي از مردم قم از مسئولين شركت مخابرات اين مطالبه را دارند كه در صورت امكان، نكته فوق را در نظر بگيرند و با تغيير عدد 3 به عدد يك بار ديگر نام ابجد حضرت فاطمه معصومه(س) را به شماره قم بازگردانند.

منبع:فارس
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین