عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
فایل صوتی؛
پادکست صوتی «حب الحسین یجمعنا» در موضوع اربعین در ادامه قابل دریافت است.
عقیق: پادکست صوتی «حب الحسین یجمعنا» منتشر شد. این فایل صوتی از لینک پائین قابل دریافت است.


این پادکست با محوریت سخنان حجت الاسلام سید منصور موسوی از اساتید حوزه و دانشگاه در موکب رایةالثقافة مسیر نجف تا کربلا، توسط گروه هنر و رسانه مرکز عصر ظهور و با همکاری هیئت روضه الزهرا و موکب الرایةالثقافة حزب الله عراق تهیه و تولید شده است.

در بخشی از این کلیپ صوتی آمده است: «فلسفه پیاده روی اربعین چیست؟ فلسفه پیاده روی اریعین همان فلسفه انقلاب امام خمینی است. فلسفه آن چیزی نیست جز زمینه سازی برای ظهور امام زمان عج.

چگونه پیاده روی اربعین زمینه ساز ظهور امام زمان عج خواهد شد ؟ چگونه انقلاب اسلامی ایران؛چگونه حزب الله لبنان ؛چگونه حزب الله عراق چگونه مجاهدت های علما ختم به ظهور امام زمان عج خواهد شد؟ تنها راه زمینه سازی ظهور مهدی فاطمه عج؛ایجاد یک مدل و نمونه های کوچک از عصر ظهور امام زمان عج خواهد بود ما میخواهیم به مردم دنیا بگوییم می خواهید بفهمید در ظهور چه اتفاقی می افتد؟بیایید پیاده روی اربعین را ببینید.

چرا پیاده روی اربعین میتواند بهترین زمینه ساز ظهور امام زمان عج باشد؟چون پیاده روی اربعین به تمام دنیا این آیه قرآن را نشان میدهد ببینید وقتی أَذِلَّةٍ عَلَی المُؤمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الکافِرینَ به منصه ظهور برسد یعنی محور ارتباطات بشود محبت خدا و محبت اولیاء خدا مومنین اینگونه پیوند میخورند و مرزها از بین میروند.شما وقتی از مسیر نجف تا کربلا حرکت میکنید بیشترین چیزی که چشم شما را میگیرد محبت بین مومنین است. آیه اگر مومنین بخواهند تمدن جهانی خودشان را ایجاد کنند در قدم اول باید ذلیل یکدیگر و محب یکدیگر باشند و اربعین بهترین فرصتن برای تمرین کردن این محبت بین یکدیگر و برداشتن مرزهای اعتباری است.این محبت و ذلت بین مومنین یک روی دیگر سکه هم دارد و آن هم ابهتی است که از شیعه در دل کفار ایجاد میشود.

پیاده روی اربعین بهترین راه برای زمینه سازی ظهور امام زمان عج است.چرا که اربعین تجلی أَذِلَّةٍ عَلَی المُؤمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَی الکافِرینَ است واینکه ما هم میتوانیم نقش حداکثری در ظهور امام زمان عج ایجاد کنیم و آنهم این است که هر کدام از ما استعداد های خودمان را بشناسیم و هرچه که داریم را در خدمت اهل بیت علیهم السلام قرار بدهیم.

در این پیاده روی نباید گفت اهالی ایران نباید گفت عراقی ها بلکه باید گفت محبین حسین علیه السلام.چرا که حب الحسین یجمعنا محبان حسین قدر این نعمت را بدانید قدر این انقلاب های زمینه ساز ظهور در ایران عراق و لبنان را بدانید.ما پیاده روی اربعین را مدیون عمه امام زمان عج زینب کبری سلام الله علیها هستیم.​»

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین