عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: راهپیمایی اربعین نماد محبت به اهل‌بیت(ع) است، مراقب باشیم امثال شیعه انگلیسی با طرح اختلاف بین شیعه و سنی این حرکت مقدس را به انحراف نکشد.
عقیق:محسن اسماعیلی عضو مجلس خبرگان رهبری، در همایش توجیهی آموزشی پیاده روی اربعین که در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد، گفت: راهپیمایی اربعین نماد اقتدار شیعه است که طی چند دهه توسط صدام فاسق تضعیف شده بود اما امروز مجدد توسط ایرانیان احیا شده است.

وی افزود: راهپیمایی اربعین نماد محبت به اهل‌بیت(ع) و تبری از دشمنان آنان است که با حمایت رهبر معظم انقلاب، از یک مراسم صرفا مذهبی به حرکتی دشمن‌ستیز در جهان تبدیل شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز شیفتگی به امام حسین(ع) خاری در چشم دشمنان شده است، عنوان کرد: دشمنان در صددند که این حرکت عظیم الهی را به انحراف بکشند بنابراین شیعیان باید با اعمال صالح مانع از انحراف آن شوند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان افزود: ما باید مراقب باشیم که این حرکت ارزشمند دچار آفت نشود و برای رسیدن به این هدف باید پیاده‌روی اربعین مولد معرفت بیشتر زائران شود چراکه راهپیمایی اربعین یک سفر سیاحتی و تفریحی نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: همه وظیفه دارند کمک کنند که زائران امام حسین(ع) در مسیر پیاده‌روی راحت باشند اما زائران نیز با توجه به مصائب امام حسین(ع) به این امر توجه کنند که پیاده‌روی اربعین صرفا مسیر عیش و نوش نیست.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی عامل وحدت و انسجام جامعه اسلامی است، ابراز کرد: امروز دست‌های پنهانی همچون شیعه انگلیسی می‌خواهد با ایجاد تفرقه و اختلاف بین شیعه و سنی در جهان اسلام فتنه ایجاد کند در حالی که اهل سنت همچون شیعیان به امام حسین(ع) عشق می‌ورزند بنابراین مراقب باشیم که در مسیر راهپیمایی اربعین مبادا دل آنها را بشکنیم.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد: برخی شعائر الهی با اینکه بزرگ هستند اما باید به جایگاه آن توجه کرد بنابراین در راهپیمایی اربعین مراقب باشیم کاری نکنیم که دشمن از آن سوء استفاده کند.

منبع:تسنیم


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین