عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۴۶۵
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۳
در نشست تخصصی «آینده‌ پژوهی جریان عظیم اربعین» /۳
یک پژوهشگر و آینده‌پژوه معتقد است غرب چون اراده خداوند را کنار می‌گذارد، با القای تفکراتی در قالبهای مختلف می‌خواهد ما را از این منظر الهی دور کند، لذا باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشت و اربعین را منظر برنامه‌هایی الهی نگاه کرد.
عقیق:مهدی احمدیان، پژوهشگر و آینده‌پژوه در نشست تخصصی «آینده‌پژوهی جریان عظیم اربعین» که در سالن اجتماعات ستاد توسعه فناوری نانو برگزار شد، با اشاره به دو منظر برای آینده‌پژوهی اربعین حسینی (ع) گفت: در بعد معرفت شناسی ابتدا باید بدانیم از منظر و چارچوبی می‌خواهیم ورود کنیم و در عرصه روند این پژوهش نیز باید طوری عمل کنیم که بتوانیم آنها را در قالبی صحیح سامان دهیم.

احمدیان اظهار کرد: چارچوب فکری‌ای که د تمدن غرب ارائه می‌کند، نسبت به اراده خداوند بی‌اعتناست و تصورشان اینگونه است که یا خدایی نیست یا خدایی هست اما مخلوقاتی را آفریده و رها کرده است که هیچ یک از این موراد در جامعه اسلامی پذیرفته شده نیست.

این فعال جبهه فرهنگی با تأکید بر اینکه باید اربعین را منظر برنامه‌هایی الهی نگاه کرد، یادآور شد: غرب چون اراده خداوند را کنار می‌گذارد، با القای تفکراتی در قالبهای مختلف درصدد این است تا ما را از این منظر الهی دور کند، لذا باید توجه ویژه‌ای به این مهم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه خداوندی خدا در تمام تحولات جهان جریان دارد و نمی‌توان آن را نادیده گرفت، یادآور شد: اربعین امام حسین(ع) را باید در چنین فضایی نگاه کرد، یعنی خداوند فضایی را ایجاد کرده است تا ما با ورود به آن رشد کنیم و بالا برویم.

احمدیان افزود: خداوند با تحولاتی که در جهان رقم می زند، می خواهد ما را به رفتاری صحیح در قبال جریانات مختلف کشیده شویم و امورزه اربعین یکی از این صحنه های خداوندی و سفره ای است که از سالیان گذشته همچنان باقی مانده و هر سال نیز بر وسعت و ثمره آن افزوده شده است.

اربعین یک آیه است

این پژوهشگر و آینده‌پژوه خاطرنشان کرد: در جریان اربعین باید دست خدا ببینیم و مردم را مردمی ببینیم که خداوند قلوب آنان را تصرف کرده است، مردمی که در ایام اربعین به رفتار در قبال امام (ع) کشیده شدند.

وی با تأکید بر اینکه اربعین یک آیه خداوند است، تصریح کرد: باید اربعین را آیه‌ای برای آینده و رخدادهای گذشته را نیز آیه‌ای از اربعین بدانیم تا بتوانیم از این آینده نزدیک برای آینده دورتر استفاده کنیم.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین