عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
همزمان با فرارسیدن سالگرد ارتحال ملکوتی عبد صالح خدا، آیت الله العظمی بهجت، مراسم بزرگداشتی با حضور شاگردان، فضلا، اساتید و طلاب، در مسجد فاطمیه قم برگزار شد.

سوگواری شاگردان آیت‌الله العظمی بهجت(ره) در سالگرد استاد

عقیق: حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در این مراسم با اشاره به رحمانیت خدا، اظهار داشت: ویژگی رحمانیت خدا، معلم بودن است.

وی افزود: قرآن توسط خداوند به انسان تعلیم داده شده در واقع خداوند معلم انسان است؛ انسان دارای ظرفیت‌های بسیار وسیعی است که هر کدام از آنها می‌تواند انسان را به سوی تعالی سوق دهد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: رابطه تعلیم و تعلم بین خدا و انسان در طول تاریخ از طریق  انبیای الهی و کتب آسمانی وجود داشته است و پیامبر اسالم نیز به عنوان آخرین پیامبر سهم بسزایی در الهی کردن انسان داشته است.

حجت‌الاسلام صدیقی اظهار کرد: خداوند انسان را با ظرفیت‌های بسیار زیاد در عرصه‌های مختلف خلق کرده و در وجود انسان ودیعه نهاده و وظیفه انسان است که این ظرفیت‌‌ها با توجه به آموزه‌‌های الهی انبیا و قران کریم به مقام عبودیت برساند.

وی افزود: کسانی که عمر مجاهدانه داشته‌‌اند و عمر خود را در جهاد با نفس مصرف کردند به نورانیت مطلق رسیدند و جامعه را نیز نورانی کردند اینها همگی در یک مسیر است و به واسطه حق در مسیر خدا گام برداشته‌اند و چیزی جز خدا ندیده‌اند.

شاگرد آیت‌الله العظمی بهجت خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های مردان خدایی این است که جز با خدا با خلق دیگری معامله نمی‌کنند و همه زندگی را وقف بندگی می‌کنند، آنان تنها عمر خود را با خدا معامله کرده‌‌اند انسان نباید عمر خود را بیهوده مصرف کند یا در آن افراط کند و قیمت آن را به کمتر بفروشد.

وی گفت: ویژگی مردان خدا این است که در معامله با خدا تنها به رضای خدا راضی می‌شدند در حالی که انسان‌های معمولی و جشم انسان با بهشت ارضا می‌شود انسان در نهایت تعالی خود تنها به رضای الهی می‌رسد و هیچ چیز دیگری رادر نظر می‌‌گیرد و آیت‌الله العظمی بهجت از این گونه افراد بود و هیچ چیزی را غیر از خدا در نظر نمی‌گرفت و به هیچ چیزی غیر از خدا فکر نمی‌کرد.













منبع: حوزه

211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین