عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۲۰۹
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
با سخنرانی سرپرست حجاج ایرانی؛
ویراست سوم نرم افزار کتابخانه جامع حج تولید مشترک حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در قم رونمایی می شود.
عقیق:حجت‌الاسلام روزبه برکت‌رضایی از برگزاری مراسم رونمایی از نرم‌افزار کتابخانه جامع حج (ویراست سوم) با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در قم خبر داد.

وی گفت: این نرم افزار که از سوی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت و مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به طور مشترک تولید شده، متن کامل ۸۲۰ عنوان در ۱۰۰۵ مجلد از آثار منتشر شده پژوهشکده حج و زیارت را در خود جای داده است.

حجت‌الاسلام برکت‌رضایی افزود: مطالب این نرم‌افزار در موضوعات احکام و مناسک، ادعیه و حدیث، اسرار و معارف، اعتقادات و پاسخ به شبهات، تاریخ مکه و مدینه، سفرنامه و خاطرات، عتبات عالیات و سوریه، مباحث اجتماعی و سیاسی، مرجع و گوناگون و نشریات؛ ارائه و قابل دسته‌بندی است.

وی نمایش متن به همراه قابلیت‌های متنوع پژوهشی، ‌دسترسی به موضوعات کتاب از طریق فهرست گزینشی، جست و جوی ساده و پیشرفته، امکان مقایسه متون مختلف برنامه با یکدیگر، متن کامل قرآن کریم با امکان جست ‌و جو در آیات و ارتباط واژگان متون با چند دوره لغت نامه را از قابلیت‌های این نرم‌افزار برشمرد.


مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی حج اظهار داشت: تعداد ۳۳۵ کتاب با موضوع اعتقادی و پاسخ به شبهات وهابیت، ۶۷ اثر با موضوع احکام و مناسک، ۱۷ کتاب با موضوع ادعیه و احادیث، ۷۷ اثر با موضوع اسرار و معارف حج در این نرم‌افزار گردآوری شده است.

وی یادآور شد: ۷۲ اثر با موضوع تاریخ مکه و مدینه، ۳۴ کتاب با موضوع سفرنامه و خاطرات، ۷۳ اثر با موضوع عتبات عالیات، ۵۵ اثر با موضوع مباحث اجتماعی سیاسی، ۱۱۴ اثر مرجع و گوناگون و ۱۶۱ عنوان نشریه از دیگر مطالب ارائه شده در این نرم‌افزار است.

حجت‌الاسلام برکت‌رضایی خاطرنشان کرد: نرم افزار کتابخانه جامع حج ۳، پنج شنبه ۲۵ شهریورماه ساعت ۹ صبح با سخنرانی حجج اسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و حمید شهریاری رییس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در سالن اجتماعات این مرکز رونمایی می‌شود.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین