عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۲۰۸
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
پوستر؛
پوسترهایی در مورد روزشمار حادثه بزرگ غدیر و نیز بررسی مسیرها و موقعیت‌های جغرافیایی آن به ملموس شدن این واقعه کمک خواهد کرد. لذا گام به گام با کاروان پیامبر همراه می شویم.
عقیق:موسسه فرهنگی ـ هنری اطلس تاریخ شیعه با مدیریت حجت الاسلام بنایی کاشی با رویکرد نوآوری در روش‌ها و ایجاد جاذبه های هنری و دیداری، در طول ده سال فعالیت، تولیدات نو، علمی و چشم نوازی پدید آورده است.

 مکتب شیعه گنجینه علوم و معارف بی بدیل اسلام است که تاریخ امامانش درخشان ترین منبع برای جوامع انسانی و الهام بخش تمام نسل ها است. معارف شیعه سرشار از آموزه هایی است که آشنایی و به کارگیری آن در زندگی، آلام بشری را تسکین می دهد و انسان جست و جوگر را به منزل گاه سعادت رهنمون می شود. اکنون انتقال این گنجینه عظیم و گران قدر که مجاهدت دانشمندان و فرزانگان شیعه آن را به دست ما رسانده، بر شانه عالمان این عصر سنگینی می کند. بدیهی است با توجه به شرایط ویژه این عصر و روزآمدی ابزارها و امکانات رسانه ای، استفاده از قالب‌ ها و روش‌های نوین برای ابلاغ محتوای غنیّ شیعه و زلال احکام و معارف آن به فطرت های پاک و حقیقت جو، لازم و ضروری می نماید.

در حال حاضر فعّالیت مؤسسه در قالب سه گروه ویک کانون در جریان است:

۱- گروه اطلس قرآن

۲- گروه تاریخ

۳- گروه جغرافیای تاریخی

۴- کانون نشر احکام

یکی از فعالیت های این موسسه کار در حوزه غدیر است. واقعه غدیر دارای ابعاد گوناگونی است و نظر  به اهمیت آن ممکن است اشخاص با پرسش‌هایی در زمینه تاریخ و جغرافیای این فصل از تاریخ اسلام مواجه شوند.

به همین دلیل این موسسه سعی کرده تا با ارائه روزشمار این حادثه بزرگ و نیز با بررسی مسیرها و موقعیت‌های جغرافیایی آن [که به ملموس شدن این سفر  کمک خواهد کرد] خواننده را گام به گام با کاروان پیامبر همراه کند.

ماه ذی‌الحجه سال دهم هجرت پیامبر با پیک‌هایی مردم اقصی نقاط سرزمین اسلامی را به حضور در حج دعوت کرد. همچنین آن حضرت از این سال به عنوان سال پایانی عمر شریف خود یاد کرده بودند. در نتیجه شمار بسیاری  از مسلمانان برای همراهی پیامبر و فراگیری آموزه‌های سعادت‌بخشِ حج، دعوت ایشان را لبیک گفتند.

مجموعه پوستر «گام به گام تا غدیر» از این موسسه را ناظر به وقایع و اتفاقاتی که در مسیر برای کاروان پیامبر(ص) تا روز یازدهم ذیحجه رخ داد را در ادامه می بینید، اتفاقات روزهای بعد تا روز غدیر را می توانید به تدریج در سایت این موسسه ببینید.


منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین