عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۱۱۶
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱
امام جمعه موقت اهواز مطرح کرد؛
امام جمعه موقت اهواز: بی‌توجهی نسبت به ظرفیت فعالان هیأت‌های مذهبی یکی از چالش‌های مورد تهدید هیأت‌ها است.
عقیق:حجت‌الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی در مراسم افتتاحیه ششمین دوره همایش هیأت‌های محوری و برگزیده کشور که در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با تاکید بر اینکه سنت اهل بیت(ع) نباید در جامعه اسلامی خلاف شرع شناخته شود، اظهار کرد: کوتاهی فعالان فرهنگی در ترویج آموزه‌های دینی علت اصلی ترویج این تفکرات نادرست در جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه ولایت فقیه به عنوان یک اصل در قانون اساسی مطرح شده است، اضافه کرد: سرویس‌های اطلاعاتی غرب به صورت مستمر سخنان رهبر انقلاب اسلامی را تجزیه و تجلیل می‌کنند اما نمی‌توانند نسبت به علت نفوذ سخنان ایشان در میان مردم آگاه شوند.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: اکنون در داخل کشور نیز نسبت به سخنان رهبر انقلاب اسلامی توجه لازم نمی‌شود به همین علت اکنون در برخی از عرصه‌ها مردم با مشکلات مختلف مواجه شده‌اند.

وی از تاکید رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی از توسعه فعالیت‌های فرهنگی جوانان انقلابی یاد کرد و گفت: فعالیت‌های فرهنگی از جمله در هیأت‌های مذهبی باید تقویت شود و در این فضاها باید به ترویج آموزه‌های دینی با استفاده از سخنرانی‌ها و مداحی‌ها نگاه ویژه داشته باشیم.

حاجتی تغییر هویت دینی نسل جوان را هدف اصلی دشمن‌های استکباری دانست و تصریح کرد: تبدیل هیأت‌های مذهبی به فضاهای سکولار مورد توجه دشمن قرار گرفته در حالی که ندای استکبارستیزی به خوبی در گفتار و کردار ائمه اطهار(ع) قابل مشاهده است.

وی فعالیت در هیأت‌های مذهبی را یک رسالت الهی خواند و مطرح کرد: ولایت فقیه استمرار ولایت اهل بیت(ع) است به همین علت باید نسبت به گفته‌های رهبر انقلاب اسلامی نگاهی متفاوت داشته باشیم؛ اعتقاد به یگانگی خداوند متعال و ایمان به وعده‌های راستین او ویژگی هیأت‌های مذهبی است.

حاجتی با بیان اینکه حفظ هیأت‌های مذهبی نیازمند شناخت این ظرفیت‌ها است، عنوان کرد: بی‌توجهی نسبت به ظرفیت فعالان هیأت‌های مذهبی یکی از چالش‌های مورد تهدید هیأت‌ها است.

وی با تاکید بر اینکه بر اساس اذعان رسانه‌های خارجی رهبر انقلاب اسلامی به عنوان قدرتمند‌ترین رهبر دنیا شناخته شده است، اضافه کرد: دنیا در پیچ تاریخی بزرگی قرار دارد و پیش‌بینی‌های کنونی رهبر انقلاب اسلامی در مورد آل‌سعود همانند پیش‌بینی‌های گذشته به حقیقت می‌رسد.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: پس‌لرزه‌های انقلاب اسلامی در کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی قابل مشاهده است و اقشار مختلف جامعه اسلامی به ویژه فعالان عرصه فرهنگی باید نسبت به این پس‌لرزه‌ها آگاهی مطلوبی داشته باشند.

وی از علاقه مردم کشورهای مختلف غیر اسلامی به اهل بیت(ع) یاد کرد و ادامه داد: آل‌سعود از حماسه اربیعن حسینی هراسان است زیرا در این حماسه ۲۶ میلیون محب اهل بیت(ع) برای رسیدن به علاقه‌های دینی خود صدها کیلومتر مسیر را پیاده‌روی می‌کنند.

حاجتی با اشاره به اینکه وحدت مطلوبی میان مذاهب مختلف اسلامی وجود دارد، عنوان کرد: معارف اهل بیت(ع) در میان مذاهب مختلف اسلامی ترویج یافته و به بهانه این معارف پرچم اسلام در دنیا گسترده شده است.

وی گسترش ندای امام حسین(ع) را عامل اصلی جذب افراد بی‌دین به اسلام دانست و تصریح کرد:‌ حرکت انقلاب اسلامی به مرزهای ایران محدود نشده و اکنون در کشورهای مختلف آثار مثبت این حرکت به خوبی قابل مشاهده است.

استاد برجسته حوزه با بیان اینکه افراد بی‌بصیرت جامعه با سانسور سخنان امام خمینی(ره) برای هدایت مردم به سمت آرمان‌های غربی تلاش می‌کنند، عنوان کرد: بسیج بزرگ سربازان جهان اسلام با الهام‌بخشی از انقلاب اسلامی در نقاط مختلف دنیا نشان از عنایت ائمه اطهار(ع) به حرکت انقلاب امام خمینی(ره) است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین