عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۹۳۲
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰
مراسم یادبود شهید مدافع حرم سردار داریوش درستی در مسجد پنبه چی
در چنین شرایطی طرف می گوید : بودجه نظامی را قطع کنید که این بودجه صرف مسائل علمی بشود، من می خواهم بگویم این دزدهایی که کنارتان هستند آنها را بگیرید و آن بوجه ها را صرف مسائل علمی کنید.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم یادبود شهید مدافع حرم اهل بیت (ع) سردار داریوش درستی با سخنرانی حجت الاسلام سعیدیان ، مداحی حاج مجتبی رمضانی و حاج علی جهانبخش در مسجد پنبه چی برگزار شد .

در ادمه گزیده ای از سخنان حجت الاسلام سعیدیان را بخوانید:

خداوند متعال از من و شما طلب کرده است که به اوج معنویات و خواسته های معنوی برسیم و حق هم دارد  که این موضوع را طلب کرده است. از این باب حق دارد که خداوند سرمایه های زیادی را به ما داده است، و آنقدر سرمایه های وجودی انسان بالا است که امام صادق(ع) می فرماید: شما می توانید به جایی برسید که جبرئیل هم به شما غبطه بخورد.  برترین انسان ها کسانی هستند که هم در بعد اخلاق و هم در بعد مساله جهاد و رشادت به درجه عالیه می رسند.

شما مقام شهید را در روایات ما نگاه کنید. امام صادق(ع) می فرمایند: هیچ کدام از مردم بعد از مرگ دوست ندارند برگردند به دنیا، چون واقعا سخت است و نمی خواهند دوباره آن سختی های لحظه جان دادن را  تحمل کنند، اما یک گروه هستند که آرزو می کنند برگردند به دنیا  و  آن  گروه شهدا هستند. اینها می خواهند برگردند تا دوباره شهید شوند. چون لذت شهادت را دریافت کرده اند. این مقام، مقام انسانی است که قدر سرمایه وجودی اش را دانسته است.

خانواده شهدا واقعا باید به آنها مباهات کنند . حال باید ببینیم چه کسانی لیاقت شهادت پیدا می کنند؟ امام صادق(ع) فرمودند: شما مردم در باب محبتتان به ما اهل بیت سه گروه هستید که دو گروه به آن مقامات بالا نمی رسید، فقط یک گروه به آن درجه بالا می رسید. می فرماید: آن گروه اینها هستند: یک: برخی از شما مسلمانان هستید که خوب داد می زنید اما وقتی به درون شما رجوع می کنیم رذایل را از دل هایتان کنار نزده اید. به ظواهر شریعت می رسید اما باطن ها باطن هایی نیست که به درجه ای رسیده باشید که شما را به مقامات برساند. یادتان باشد نماز و روزه و ذکر و روضه و.... هیچ کدام برای شما هدف نبوده است، اینها همه برای خداوند وسیله است. وسیله ای که بناست ما را به هدف والا برساند. طرف می گوید: ما نماز می خوانیم خب این خوب است، اما فقط دین این نیست، خداوند تسبیح گو و نماز خوان زیاد دارد و داشته است. شما در طول تاریخ نمازخوان هایی را می بینید که به سعادت نرسیدند، مثل همین شمر و یا الان داعش و وهابیت که اینها هم نماز می خوانند.


 امروز مقام معظم رهبری واقعا جواب بسیار زیبایی به این حکام کثیف آل سعود دادند، در این دوره که خیلی ها صحبت نمی کردند و سکوت کرده بودند. امام می فرمودند: برفرض محال اگر ما روزی از صهیونیست و اسرائیل بگذریم به هیچ عنوان از آل سعود نخواهیم گذشت. چون تمام جنایاتی که دارد در این منطقه انجام می شود از سرمایه گذاری اینها است. پیامبر(ص) فرمودند: علی جان تو را دوست نمی دارد مگر حلال زاده و دشمن تو نیست مگر حرام زاده. اینها نماز می خواندند همانطور که شمر و یزید هم می خواندند. اما اینها یک جایی گیر کردند. زبیر کسی بود که در بسیار از جنگ ها عامل پیروزی اسلام بود، زبیر شخصیتی بود که فرمودند نزدیک بود از اهل بیت(ع) بشود، شخصیتی بود که در آن موقع که خیلی ها پشت امام علی(ع) را خالی کردند محکم ایستاد. چرا این زبیر عاقبت بخیر نشد، چون فقط به ظواهر شریعت تعهد داشت. تعلق دنیا باعث می شود در حوزه امتحان ببازد. شهدای ما در کنار نمازی که می خواندند دنیا را هم کنار می گذاشتند. فقط به نماز ظاهر اکتفا نکردند. یک جوانی در خیابان جلوی مرا گرفت و گفت آقا این هایی که برای جنگ به سوریه و عراق می روند  چقدر می گیرند ؟گفتم من با کسی کاری ندارم من به تو هرچه که فکر می کنی می گیرند دو میلیون تومان هم اضافه می دهم ولی برو سینه ات را جلوی گلوله این وحشی ها بگذار. اینها جانشون را  کف دستشان گذاشته اند. این را بدانید اگر اینها نروند با داعش بجنگند ما باید در این کشور با این وحشی ها بجنگیم. ما به این شهدا مدیون هستیم، ما آرامشمان را مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم. مگر هرکسی می تواند به این درجه نائل  بشود.

خداوند می فرماید: اینها را نگویید مرده، می گوید: اینها پیش من هستند و دارند روزی می خورند. اینها باطنشان را هم علاوه بر ظاهرشان اصلاح کردند. جان دادن راحت نیست. شهدای ما تنها موجوداتی هستند که وجودشان را در راه خداوند داده اند و این بسیار مهم است. آن وقت خیلی تاسف آور است در چنین شرایطی طرف می گوید : بودجه نظامی را قطع کنید که این بودجه صرف مسائل علمی بشود، من می خواهم بگویم این دزدهایی که کنارتان هستند آنها را بگیرید و آن بوجه ها را صرف مسائل علمی کنید، این همه آدم در این مملکت شهید نشدند که کاخ نشینی در این مملکت باب شود.  اگر راست می گویید داخل خانه هایتان را به مردم نشان بدهید، چه سنخیتی دارد با انقلاب مستضعفین ؟ اگر کسی خون به دل شهدا و رهبری می کند این شما هستید، شما نگران بودجه نیستید، تعلق دنیا که در وجود شما و فرزندان شما مشهود است. مردم پول ندارند یک تفریح کوچک بروند، بعد آقازاده فلانی برای اسکی اش باید برود شمال اروپا اسکی بکند. باید دفاع بکنید. برای من فرقی نمی کند، هر اسمی دیگر هم بود باید اینطور ایستاد.  بعد نگاه می کنید تمام حرف هایی که زده می شود بوی دنیا از آن می آید. شما فکر می کنید اگر آمریکا به توان نظامی ایران اعتماد نداشت یک لحظه می گذاشت در این مملکت آرامش باشد، سریع وارد عمل می شد و جنگ راه می انداخت. من می گویم اگر شما دلسوز مردم هستید مثل این شهدا که تعلقات را گذاشتند کنار از نیاوران بیایید پایین، نیاوران خبری نیست. ما هم پایین هستیم، رهبری ما هم در جنوب شهر دارد زندگی می کند، بیایید پایین زندگی کنید، اتفاق خاصی برایتان نمی افتد .  اگر خیلی دلتان می سوزد کارخانه ها یتان را بفروشید و آن  بودجه ها را کنار بگذارید، اگر راست می گویید آن  بودجه هایی را که خرج تهمت ها و تبلیغات انتخابیتان می کنید را صرف مسائل علمی کشور کنید . از این شهدا یاد بگیرید، اینها جانشان را گذاشتند.

این را بدانید انقلاب ما به هیچ کس بدهکار نیست، مردم ما به هیچ کس بدهکار نیستند . هیچ کس از این انقلاب طلبی ندارد، این را یادتان باشد، هروقت دیدید کسی با نگاه طلب کارانه دارد صحبت می کند بدانید هوای نفس به او غلبه کرده است. اسم و عنوان هم ذره ای برایتان مهم نباشد، فرمود: دین به افراد شناخته نمی شود، عملکرد را نگاه کنید و روش کارشان را. تعلقات دنیا نمی گذارد کسی لیاقت شهادت پیدا کند.

بنده پیش آقا مسعود آقازاده مقام معظم رهبری درس می خواندم گفتم شما چرا وارد مسائل سیاسی نمی شوید؟ فرمودند: آقا منع کرده اند تا وقتی من زنده هستم وارد نشوید، می گفتند: آقا فرموده اند اگر روزی هم خواستید وارد این مسائل بشوید نام خود را عوض کنید و با نام من وارد نشوید.  بعد  آقایان می گویند: ما تابع ولایت فقیه هستیم.

 استاد ما می گفت: مردم نماز می خوانند چون مفت است، اما جهاد سخت است، شیعه کسی است که هم به ظواهر شریعت توجه می کند هم جایی که باید بایستد می ایستد. چه کسی بهتر از شهدای ما. که هم اهل نماز بودند، هم اهل روزه بودند، هم تعلق را از درونشان دور کرده بودند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین