عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۸۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) نسخه تحت وب نرم افزار «باب المراد» درباره سیره امام جواد(ع) را رونمایی کرد.
عقیق:محمد قدوسی‌منش، مدیر روابط عمومی مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولیعصر(عج) در گفت‎وگویی درباره نرم‎افزار «باب‎المراد» گفت: این نرم افزار در سلسله نرم‎افزارهای مذهبی معرفی اهل‎بیت(ع) بود که قبلاً تحت سیستم عامل ویندوز به تولید رسیده بود. در حقیقت نرم افزار «باب المراد» کامل‎ترین نرم‎افزار راجع به امام جواد (علیه اسلام) است.

قدوسی‎منش افزودند: اهل‎بیت(ع) طبق شرایط زمانی و مکانی هرکدام به وظیفه الهی زمان خود عمل کردند، به گونه‎ای که اگر هر امام به جای دیگری بود همان وظیفه را دنبال می‎کرد. ارائه آثاری در جهت معرفی و شناخت جنبه‎ها و ابعاد گوناگون زندگی، آثار و اندیشه‎های امامان شیعه علیهم‎السلام یکی از مهم‎ترین وظایف اهل تشیع است، به ویژه زمانی که برخی خواص سایر مذاهب به انگیزه‎های گوناگون از بازگویی سویه‎های گوناگون حیات ایشان سر باز می زنند و یا طرفدارانه چهره‎ای غیرواقعی از ایشان ترسیم می‎کنند. در چنین فضای مه‎آلوده و مخدوشی کتابت آثاری در حوزه سیره توسط عالمان و دانشمندان شیعی اهمیتی انکارناشدنی دارد.

وی درباره لزوم بکارگیری از نرم‎افزارهایی مرتبط با سیره اهل‎بیت(ع) گفت: در عصر فناوری اطلاعات و با توجه به افزایش روزافزون نرم‎افزارهای مذهبی و در رأس آن، نرم‎افزارهای مرتبط با اهل‎بیت علیهم‎السلام می بایستی به این امر اهتمام بیشتر ورزید. از آنجایی که تمام کاربران به دلیل محدودیتهای متفاوت مانند حضور در خارج از کشور توانایی خرید و استفاده از این نرم افزار را نداشته باشند که در این صورت می‎توانند از نرم افزارهای تحت وب مؤسسه ولی عصر(عج) استفاده کنند. از این رو بر خود لازم دیدیم جهت پیشبرد اهداف نشر نرم‎افزارهای اهل‎بیت علیهم‎السلام، نرم افزار «باب المراد» را در قالب وب جهت معرفی هرچه بهتر امام جواد (علیه السلام) نشر و به عموم ارائه دهیم .

در این نرم افزار سعی شده است جامع‎ترین اطلاعات از قبیل، کتابها، مقالات، اشعار، تصاویر، سخنرانی ها و ... را تحت قالب نرم افزار با قابلیت جستجو ، فیش‎برداری و چاپ از روی مطالب و تصاویر برای محبین اهل‎بیت (ع) بالاخص آن حضرت (ع)  جمع آوری شود.

وی  ویژگیهای مهم این برنامه را به صورت ذیل عنوان کرد:
پرسمان:  40 عنوان پرسش و پاسخ  پیرامون مسائل مختلف مربوط به امام جواد (ع)
کتابخانه:   111   عنوان کتاب (با بیش از 6600 ریزفهرست) و 60 عنوان مقاله  پیرامون شخصیت امام جواد(ع)
سیره :  معرفی سیره امام جواد(ع) تحت دو آیتم، فضائل و اصحاب امام جواد(ع)
سخنان و احادیث:    50 عنوان  حدیث متنی (با ترجمه فارسی و ذکر ماخذ )  در رابطه با امام جواد(ع)
کتابشناسى:    معرفى بیش از 80  عنوان کتاب درباره امام جواد(ع) به زبان فارسى، عربى، انگلیسی و...
اشعار:    نزدیک به  167 قطعه شعر  به صورت غزل و قصیده و دوبیتی
زندگی‎نامه: معرفى کامل زندگی نامه امام جواد(ع) از ولادت تا شهادت به صورت دسته بندی شده تحت قالب صوت و متن
نوا و نما: مجموعه صوتی کامل (130 مورد) و جالبی از ادعیه، سرود، مدیحه سرائی، روضه خوانی، مرثیه سرائی، سخنرانی ها
گالری تصاویر : گالرى متنوعى شامل بیش از 100  تصویر مرتبط به  امام جواد(ع) که شامل ویژه نامه های ولادت، شهادت، حرم، گنبد

برای دسترسی به نرم افزار تحت وب «باب المراد» کاربران می توانند به آدرس روبرو مراجعه نمایند:http://babolmorad.valiasr-aj.com

منبع:تسنیم



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین