عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۷۷۳
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۳
جعفری در اختتامیه جشنواره محراب عنوان کرد
دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) از نذر هرساله یک پیرمرد برای این جشنواره خبر داد.
عقیق:سیدجواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام‌رضا(ع) در اختتامیه سومین جشنواره محراب که ظهر دیروز در مشهد برگزار شد، به ویژگی‌های برجسته جشنواره محراب اشاره کرد و گفت: اولاً بزرگ‌ترین پشتوانه جشنواره محراب کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است که مقام معظم رهبری درباره این کانون‌ها می‌فرمایند: «من سفارش می‌کنم شما را به کانون‌های مساجد که این کانون‌ها را فراموش نکنید».

دبیر جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (ع) افزود: ویژگی دوم جشنواره محراب، پشتوانه عظیمی از جمعیت جوان در 22 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور است به‌طوری‌که امروز مشاهده می‌شود بیش از 72 هزار نفر در این جشنواره شرکت کرده‌اند.

جعفری با بیان اینکه برخی می‌گویند جشنواره امام‌رضا (ع) مردمی نیست، تصریح کرد: آیا مردمی بودن جز این است که در دهه کرامت همه ایران و 2400 نقطه از جهان به احترام نام امام هشتم (ع) قیام می‌کنند. مردمی بودن رمز پیشرفت و ارتقای جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (ع) است.

وی ادامه دارد: جشنواره محراب نیز یک جشنواره مردمی است چون در مجموعه جشنواره امام‌رضا (ع) جای می‌گیرد که به مناسبت ایام میلاد باسعادت امام‌رضا (ع) برگزار می‌شود و مردم از طریق این جشنواره ارادت‌هایشان به ساحت امام‌رضا (ع) را به منصه ظهور می‌رسانند.

جعفری جشنواره محراب را مصداقی از کار مردمی عنوان کرد و ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «ما عقیده داریم که اگر چنانچه کسانی بخواهند برای انقلاب کار کنند و این‌ها متشکل نباشند، مجتمع نباشند، نخواهند توانست ازلحاظ کمیت آن کاری را بکنند که یک گروه متشکل انجام خواهند داد» و جشنواره محراب یک جشنواره تمام‌عیار مردمی است که به این دغدغه مقام معظم رهبری پاسخ داده و در سومین سال به بار نشسته است.

وی نظارت و ارزیابی را در برنامه‌های جشنواره امام‌رضا (ع) مهم عنوان کرد و گفت: از سال قبل برای هر برنامه جشنواره کمیته نظارت تشکیل شد و دو نوع نظارت عمومی و تخصصی بر برنامه‌های جشنواره صورت می‌گیرد و برنامه‌ها مدام رصد می‌شود تا بتواند با خلاقیت همراه باشد و با پویایی مسیر خود را ادامه دهد.

* پیرمردی که هرساله 200 هزار تومان نذر جشنواره می‌کند

جعفری با ذکر خاطره‌ای از پیرمردی که هرساله و چند روز مانده به دهه کرامت مبلغی را نذر جشنواره امام‌رضا (ع) می‌کند گفت: هرسال چند روز مانده به دهه کرامت یک پیرمرد مسجدی از مؤمنان، پیکی را می‌فرستد تا مبلغ 200 هزار تومان نذر او برای جشنواره را دست ما برساند. او دین‌داری و اخلاص و باورش نسبت به امام‌رضا (ع) را از این طریق نشان می‌دهد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام‌رضا (ع) ادامه داد: وقتی چنین اعتقادات پاکی وجود دارد از دل جشنواره امام‌رضا (ع)، جشنواره‌ای به نام محراب می‌جوشد که بیش از 71 هزار نفر در قالب این جشنواره به حفظ احادیث رضوی پرداخته‌اند.

وی در پایان یادآور شد: برای من جای خوشحالی است که در جلسه‌ای حضور دارم که متصدیان و اعضای آن مسجدی هستند و به اعتبار نام مبارک مسجد شخصیت‌های ارزشمندی در آن دعوت‌شده و از آن‌ها تجلیل شد که دو فرهیخته صاحب‌نام و پرافتخار کشورمان که خدمات فراوانی داشته‌اند جناب حجت السلام راشدی یزدی و جناب منبتی معاون اماکن و امور زائران آستان قدس رضوی از زمره آن‌ها هستند.

سومین جشنواره ملی محراب از سلسله برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام‌رضا (ع) است که به میزبانی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین