عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۷۲۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
آیت الله جوادی آملی
مرجع تقلیدِ جهان اسلام گفت: خداوند فرموده "توحید قلعه و دژِ من است که در این مکان دژبان خداست"، پس اگر دژبان خدا بوده و توحید قلعه اوست، از هر خطری در امان هستیم.
عقیق:«آیت‌الله عبدالله جوادی‌ آملی» در جلسه شورای اداری شهرستان آمل، با تاکید بر اینکه موجودات آسمان و زمین مجاری فیض خداوند هستند، اظهار کرد: در روایات آمده در کار خیر سرعت و سبقت بگیریم، سعی کنیم در کار خیر پیشگام و پیش‌قدم باشیم و در کار خیر سرعت تصادفی ندارد زیرا میدان کار خیر به اندازه آسمان و زمین است.

وی افزود: خداوند فرموده: "توحید قلعه و دژِ من است که در این مکان دژبان خداست"، اگر دژبان خدا بوده و توحید قلعه اوست، از هر خطری در امان هستیم؛ زیرا اگر کسی توحید را باور کرد معتقد به آن بود و موحدانه عمل کرد، وارد این قلعه می‌شود که نه دشمن درون به نام غرور و هوس و خیال او را در بر می‌گیرد، نه دشمنان بیرونی به او آسیبی می‌رساند.

جوادی‌آملی با اشاره به اینکه امام هشتم شیعیان فرمودند "مواظب باشید ما را از مقام امام و عصمت بالاتر نبرده و به مقام ربودیت نرسانید"، افزود: نباید در شان امامان کوتاهی شده و از معجزه و عصمت حجتیت و امامت کم آورده و کاری انجام شود تا اختلاف شیعه و سنی افزایش یابد.

وی تصریح کرد، امام رضا(ع) فرمودند: در جهانی زندگی می‌کنیم که بی‌خطر نیست و دنیا جای آزمون و خطرهای سیاسی و طبیعی است که ما را تهدید می‌کند، باید در این قلعه و دژ، دژبان امین داشته و خود را حفظ کنیم.

مرجع عالیقدر جهان اسلام با اشاره به اینکه امام رضا(ع) توحید را از مهمترین معارف الهی قرار داد، عنوان کرد: در قرآن آمده بسیاری از مومنان مشرک هستند، البته اگر کاری کنیم که از فردی تعریف و تمجید شود غده سرطانی ما بوده و از غیرخدا هیچ کاری نیست.

جوادی‌آملی در ادامه از بیانات امام رضا (ع) مبنی بر اعتقاد به نظام امامت و شرط قرار گرفتن در قلعه امن گفت: در قرآن کریم آمده سراسر جهان سپاه و ستاد الهی است، چیزی در آسمان و زمین نیست که بدون اذن خداوند کار کند و همه موجودات زمین و زمینیان نمی‌توانند به فرد موحد آسیبی برسانند.

مفسر کبیر جهان با اشاره به اینکه امام رضا(ع) فرمودند: "دشمنان در رابطه با ما غلو و افراط کردند"، متذکر شد: آن حضرت ادامه دادند آنها روایتی در کم کردن مقام والای ما نقل کردند که تفریط و تقصیر بوده، البته گروهی هم تلاش کردند مقام امامت را از چشم جامعه بیاندازند.

وی بیان کرد: افرادی در این بین با تقصیر و جعل روایت عده‌ای را لعن کرده و دشمنان امام دانستند، آنها می‌خواستند با اختلاف اساس جامعه را متزلزل کنند.

عالِم مرجع تقلید ادامه داد: امام رضا(ع) در بیان گروه سوم دشمنان یادآور شده "افرادی سیاست‌هایی بنا داشته و به نام ما اسامی نقل کردند تا اختلاف شیعه و سنی را اختلاف بیاندازند؛ هر سه این گروه سعی داشتن تا نظام امام و رهبری را از چشم جامعه بیاندازند."

جوادی‌آملی با بیان اینکه سلسله دستورات و راهنمای‌های عقدی آن حضرت مربوط به سلسله عوامل الهی است، تصریح کرد: آنچه که مربوط به حفظ نظام می‌شود این بوده که آن امام فرمودند "دشمنان ما سه کار کردند که نظام به ساماندهی نرسیده و جامعه از وحدت دور شود."

مفسر کبیر جهان با اعلام اینکه موظفیم خون شهدا را حفظ کنیم، ذره‌ای به نظام بدرفتاری نکنیم تا مردم دیانت واقعی داشته باشد و ظاهر و باطن‌شان توحید نباشد شکست با آنهاست، بیان کرد: امام علی فرمودند "دنیا مرتع سرسبز جاذبه‌دار و وباخیز است، اگر علف‌زاری مرتعی سبز داشته باشد و وباخیز باشد باید پرهیز کرد."

وی با اشاره به بیانات امام رضا(ع) مبنی بر اینکه هرکسی به زیارت من بیاد در سه مقطع هنگام مرگ ورود برزخ و قیامت کنار او حضور دارند، افزود: اگر کسی وارد قیامت و برزخ شود، امام رضا با او بوده و از هر خطری مصون است البته اگر کسی سالم وارد دنیا شود سالم هم وارد برزخ و قیامت می‌شود و این سلامت ناشی از سلامت هنگام مرگ سلامت ظاهری نیست.

مفسر کبیر جهان با اشاره به حدیث سلسله‌الذهب گفت: اگر می‌خواهیم از شر دشمنان درون و بیرون محفوظ بمانیم، باید به تنها قلعه‌ای که راهی برای نفوذ وجود ندارد پناه برده که آن قلعه توحید است.

وی بیان کرد: اگر به این فکر از کسی تعریف کرده و یا هوای کسی را داشته باشی و رضایت فردی را جلب کنیم شرک است؛ مبادا خدایی ناکرده از این تعریف کرده و دامن فرد دیگری را بگیریم.

وی تصریح کرد: کسی که اختلاس کرده و حقوق نجومی گرفته آبرویش رفته و با آبروی رفته نمی‌تواند کسی در دنیا زندگی کند؛ مال دنیا، حرام‌خواری، رشوه‌خواری و حقوق نجومی وبا است و شیطان تا می‌تواند ما را فریب می‌دهد ولی باید دستورات دین را اجرا کنیم.

جوادی‌آملی با اشاره به پروژه سد هراز به مسئولان بیان کرد: مواظب ساخت سد هراز باشید، باید عالمانه محققانه و دقیق ساخته شود، فشار دیواره سد و فشاره زلزله‌های هفت ریشتری در نظر گرفته شود و همه مسئولان فرمانداری و استانداری مازندران موظفند که سد فولادی بسازند.

وی با اعلام اینکه چندین شهر و روستا در مسیر سد قرار دارد که باید با فهم و دقیق و حساب شده باشد، یادآور شد: مسئولان در زمینه کشاورزی به کشاورزان توجه کنند و این کشور را از نظام را از بیگانگان حفظ کنید.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین